رییس سازمان چای کشور گفت: پس از تخصیص اعتبار مورد نیاز، بازدید از مزارع چای انجام می‌شود و مطابق عملیات به زراعی که چایکاران انجام داده‌اند، مبلغی به آنها اختصاص خواهد یافت.

علی محرر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان اظهار کرد: دیگر ریالی به چایکاران بدهکار نیستیم و امیدواریم با اختصاص اعتبار 100 میلیارد تومانی سال آینده دیگر مشکل پرداخت برای مطالبات چایکاران به هیچ وجه نداشته باشیم و بهای برگ سبز چای به روز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان برای بودجه چای در نظر گرفته شد اما با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر مشکلات امسال را نخواهیم داشت، تأکید کرد: عملیات به‌زراعی دارای تسهیلات 60 میلیارد تومانی است که برای عملیات کف‌بر، کمربر، هرس و تغذیه باغ‌های چای در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان چای کشور از چایکاران خواست تا عملیات به زراعی را در باغات خود انجام دهند.

محرر تصریح کرد: اکنون بخشی از چایکاران در باغ‌های خود مشغول عملیات به‌زراعی هستند که البته پس از تخصیص اعتبار مورد نیاز، بازدید از مزارع چای انجام می‌شود و مطابق عملیاتی که آنها انجام داده‌اند، مبلغی به آنها اختصاص خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: این باور که گفته می‌شود باغ‌های چای در حال حاضر رها شده است صحیح نیست زیرا چایکار با توجه به تجارب خود در زمان خود به انجام عملیات مربوطه می‌پردازد.

محرر گفت: طبق قولی که وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به گیلان داده‌اند، افزایش خرید تضمینی برگ سبز چای در سال آینده در حال بررسی است و پس از تصویب اطلاع‌رسانی می‌شود.

رییس سازمان چای با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای افزود: این صندوق با همکاری اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان چای تشکیل می‌شود و تشکیل آن موجب حمایت موثر از چایکاران کشور خواهد شد.

کد خبر 27774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =