برنج‌های خوش‌پخت و پرمحصول شیرودی، خزر و کشوری، باکیفیت و قیمت مناسبی که دارند امکان عرضه آنها در سبد کالا وجود دارد.

دبیر انجمن برنج ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره عرضه برنج ایرانی در مرحله دوم سبد کالا گفت: با توجه به ظرفیت‌های تولیدشده در سال جاری و میزان برنجی که در انبارها از گذشته باقی مانده، به‌راحتی سبد کالا از طریق تولیدات داخلی قابل تأمین است.

جمیل علیزاده شایق افزود: در ماه‌های گذشته به حدی برنج خارجی با قیمت کم وارد شده که برنج‌های ایرانی با داشتن کیفیت و قیمت بالاتر به‌فروش نرفته و در انبارها ذخیره شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنج‌های خوش‌پخت و پرمحصول شیرودی، خزر و کشوری، محصولات باکیفیت و قیمت مناسبی هستند که امکان عرضه آنها در سبد کالا وجود دارد.

دبیر انجمن برنج ایران با بیان اینکه استانداری مازندران آمادگی خود را برای خرید برنج ایرانی اعلام کرده است، ادامه داد: برای تأمین برنج مورد نیاز سبد کالا از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مانند خوشه سبز و شرکت تعاونی و روستایی دعوت به همکاری و اعلام نرخ شده است.

علیزاده شایق تصریح کرد: نرخ‌های اعلامی برنج مورد نیاز سبد کالا از دوهزار و 500 تا چهارهزار تومان توسط شرکت‌های مختلف اعلام شده است که در این باره استانداری باید تصمیم‌گیری کند محصول مورد نظر خود را از چه شرکتی خریداری کند.

گفتنی است، روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور خرید 20 هزار تن برنج از تولیدات داخلی به جای برنج هندی برای تأمین سبد کالا داده است.

نعمت‌زاده در نشست مجمع نمایندگان استان مازندران در پی اعتراض استفاده از برنج هندی در سبد کالا دستور جایگزینی برنج ایرانی را داده است.

کد خبر 27799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    برنج خزر ودر کل برنجهای پرمحصول ایرانی یکی از بی کیفیت ترین برنجهایی است که در عمرم دیدم در حد برنج تایلندیه ای کاش همون برنج هندی میدادن