عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس ،گفت: هیچ گونه توجیهی در رابطه با افزایش قیمت نهاده های دامی وجود ندارد و مسئولان وزارت جهادکشاورزی پاسخگو باشد.

علی ایرانپور در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به افزایش قیمت نهاده های دامی در حالی که وزارت جهادکشاورزی متعهد شده بود افزایشی صورت نگیرد، گفت: با توجه به اینکه درحال حاضر هیچ مشکل و اتفاق خاصی رخ نداده است ، هیچ گونه توجیهی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

 نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه وزارت جهادکشاورزی متعهد شده بود هیچگونه افزایش قیمت در نهاده های دامی نداشته باشد، تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی  تناقض در اعمال و اظهارات وزارت جهاد کشاورزی را نشان می دهد که اینگونه رفتار باعث آشفتگی در بازار شده و دامداران و مرغداران را با مشکل مواجه می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه دامداران و مرغداران بر اساس اظهارات مسئولان وزارت جهادکشاورزی در خصوص تولیدات خود،  برنامه ریزی می کنند، افزود: وقتی برخلاف اظهارات جهادکشاورزی عمل می شود این روند بر تولید تاثیر منفی می گذارد.

ایرانپور با انتقاد از نظارت ضعیف دستگاه های مربوطه در این زمینه، تصریح کرد: این انتقاد وجود دارد که چرا مسئولین زی ربط نظارت نمی کنند و به چه دلیل اظهارنظرهایی که از سوی مسئولان مطرح می شود عملیاتی نمی شوند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با  تاکید براینکه هیچ گونه توجیهی در رابطه با افزایش قیمت نهاده های دامی در این زمان وجود ندارد، گفت: این موضوع در کمیسیون مطرح و بررسی  خواهد شد و از مسئولان جهاد کشاورزی در این رابطه می خواهیم توضیح دهند.

گفتنی است؛ در حالی که وزیر جهاد کشاورزی اخیراً اعلام کرد، جلوی نوسان قیمت نهاده‌های دامی را می‌گیرد، قیمت این اقلام در بازار از کیلویی 100 تا 200 تومان افزایش پیدا کرده است و دامداران می‌گویند شرکت پشتیبانی امور دام سهمیه علوفه آنها را از چند ماه پیش نداده است.

بر این اساس، هر کیلوگرم سویا 200 تومان، ذرت 150 تومان و سبوس 100 تومان نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد. اکنون قیمت سویای هندی وارداتی کیلویی 850 تومان، ذرت اوکراینی 860 تومان و ذرت برزیلی 930 تومان، سبوس 750 تا 770 تومان، جو تخلیه در بندر امیرآباد 890 تومان و جو تخلیه در بندر امام خمینی (ره) 825 تومان معامله می‌شود.

70 درصد قیمت تمام شده محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ بسته وابسته به خوراک دام و طیور است، افزایش این اقلام قیمت تمام شده تولید را بالا می‌برد.

کد خبر 27834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =