پایه آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی از دولت‌های گذشته مخدوش بوده، اما خوشبختانه دولت جدید بنا دارد، اصلاح آمار و ارقام را در دستور کار خود قرار دهد، به‌طوری که وزیر جهادکشاورزی تولید 120 میلیون تن محصول کشاورزی را غیرواقعی خوانده است.

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: از آنجا که بدنه آمار و اطلاعات کشاورزی از گذشته و به شکل سنواتی در وزارتخانه متولی مخدوش و غیرشفاف است؛ لذا آمارهای ارائه‌شده در دولت جدید نیز ممکن است کمی با واقعیت فاصله داشته باشد.

ناصر صالحی‌نسب افزود: وزیر جهادکشاورزی در سفر به آلمان و گپ و گفتی که با او داشته است، از اصلاح آمار و ارقام تولیدی در این وزارتخانه خبر داده و گفته است: "تولید 120 میلیون تن محصول کشاورزی که توسط دولت دهم بارها در رسانه‌ها اعلام شده، واقعیت ندارد و میزان تولید کمتر از 100 میلیون تن است و هم‌اکنون استحصال آمار و ارقام درست در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است".

مرکز پژوهش‌ها، مکلف به تدوین آمار شفاف تولید و مصرف شد

وی خاطرنشان کرد: در کنار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کارشناسان و بخش خصوصی نیز موظف به تدوین آمار و اطلاعات شفاف و پایه از وضعیت تولید و مصرف شدند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بنا دارند با به‌دست آوردن رقم دقیق سرانه مصرف و سپس تطبیق آن با میزان تولید و مقدار نیاز و ضرورت واردات، آمار شفافی از وضعیت بخش کشاورزی ارائه دهند که می‌تواند راهگشای برنامه‌ریزی‌های سال آینده باشد.

کد خبر 27867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =