۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳

رییس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولید دامی گفت: 14 هزار راس مازاد تولید دام سنگین در کشور وجود دارد که مجوز صادرات 10 هزار راس دام صادر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا ملاصالحی رییس مرکز اصلاح‌ نژاد دام و بهبود تولید دامی در نشست با اتحادیه‌های دامداران، با اعلام این خبر گفت: 14 هزار راس دام مازاد در کشور وجود دارد که مجوز صادرات 10 هزار راس دام به کشورهای دیگر صادر شده است.

رییس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولید دامی تاکید کرد: اتحادیه‌ها و تشکل‌ها باید برای صادرات این دام‌ها در راستای تنظیم عرضه و تقاضا در بازار تلاش کنند.

بر اساس گزارش دامداران،  بعد از صدور مجوز صادرات هنوز دامی به کشورهای دیگر صادر نشده است که به گفته آنها صادرات حتی یک محموله می‌توانست بازار را تعدیل کند.

دامداران می‌گویند، تولید گوشت فراوان است و عرضه در بازار زیاد شده و به همین دلیل دام تولیدی مازاد آن‌ها روی دستشان مانده و کسی خریدار نیست و روند صادرات هم به کندی پیش می‌رود.

ملاصالحی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه خود در مورد صدور مجوز صادرات دام‌های مازاد را انجام داده است و اگر صادرکننده در طی مراحل اداری بازرگانی به مشکل خورده است، تقصیر ما نیست.

وی همچنین با تایید اینکه به رغم تولید مازاد دام، قیمت گوشت در بازار برای مصرف کننده پایین نیامده است، گفت: ضعف در نظام توزیع، واسطه‌گری و دلالی، تولید جزیره‌ای همه باعث شده است که با وجود عرضه فراوان، قیمت گوشت همچنان بالا باشد.

در حالی که به درخواست دامداران و به دلیل تولید مازاد مجوز صادرات 10 هزار راس دام صادر شده است، اما هنوز مردم گوشت گوساله را به قیمت کیلویی 30 هزار تومان می‌خرند که نسبت به ماههای اخیر کاهشی نداشته است.

ایران سال گذشته حدود 920 هزار تن گوشت قرمز تولید کرد و در سالهای اخیر سالانه 60 تا 130 هزار تن هم وارد کرده است.

 

کد خبر 27886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =