دبیر انجمن صنایع لبنی از پرداخت مابه التفاوت قیمت شیر از فردا توسط استان‌ها گفت: کارخانه ها باید فهرست دامداران طرف قرارداد و حجم قرارداد را به سازمان صنعت هر استان ارائه کنند، سپس یارانه مورد نظر پرداخت می شود.

 رضا باکری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد جزئیات اجرای مصوبه جدید وزارت صنعت برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شیرخام تا 1300 تومان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌هایی که از وزارت صنعت انجام دادم، دستور پرداخت یارانه به 31 استان کشور برای یارانه شیر خام ابلاغ شده و حداکثر تا فردا استانها شروع به پرداخت این رقم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رقم این یارانه 300 میلیارد تومان است، گفت: برای دریافت این یارانه، هر کارخانه باید فهرست دامدارانی که از آنها شیر خام خریدرای می‌کند را به سازمان صنعت استان ارسال کرده تا میزان قرارداد هر کارخانه با دامدار مورد نظر مشخص شود و سپس این مابه‌التفاوت یارانه از 1110 تومان تا 1300 تومان پرداخت می شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی در مورد اعتراض دامداران مبنی بر اینکه این یارانه باید به دامدار تعلق گیرد نه کارخانه‌ها، خاطر نشان کرد: کارخانه‌ها تنها فهرست دامداران طرف قرارداد را به سازمان صنعت استان ارائه می‌کنند و پول به آنها پرداخت نمی شود.

باکری در مورد این مسئله که قرارداد دامداران با وزارت صنعت از تیر ماه است نه آذر ماه، افزود: مصوبه هیات وزیران از آذرماه سال  جاری تا پایان سال است.

وی در مورد موضوع دیگری که در تخصیص یارانه به استانها وجود دارد و به برخی استانها بیش از میزان تحویل شیر یارانه تحویل داده می شود، گفت: این موضوع مهم نیست که به هر استان چقدر یارانه داده شده زیرا مبلغ نهایی بر اساس فهرستی که کارخانه‌ها از دامداران طرف قرارداد خود ارائه می کنند پرداخت می‌شود و اگر کمبودی وجود داشته باشد قابل جبران است.

کد خبر 27904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =