نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش مشکلات زنجیره تولید تا مصرف انتظار می رود دولت با مدیریت شایسته، نحوه پرداخت یارانه و کمک به بخش تولیدات کشاورزی را مورد تجدید نظر و اصلاح قرار دهد.

محمد اسماعیل نیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص نحوه پرداخت مابه التفاوت 300 میلیارد تومان به دامداران افزود: نحوه پرداخت یارانه و مابه التفاوت به دامداران و واریز این مبلغ به حساب صنایع لبنی باید اصلاح شود تا این مبلغ بدون واسطه بدست دامداران برسد.

وی اظهار داشت: چرخه تولید تا مصرف باید به گونه ای مدیریت شود که ابتدا تولید تقویت شود و پس از آن صنایع و مصرف کنندگان مورد حمایت قرار گیرند، چرا که اگر تولید نباشد صنایع و مصرف مفهومی نخواهد داشت.

نماینده مردم کالشمر بردسکن در مجلس با بیان این که، معتقدم یارانه و سوبسید در چرخه تولید باید به نحو منطقی ارایه شود و این امر قابل نظارت و مدیریت است ادامه داد: متاسفانه برخی کارخانجات به دامداران بدهی معوق دارند و همین امر موجب آزردگی دامداران شده است، حال این سوال پیش می آید که آیا مابه التفاوت 190 تومانی هر لیتر شیر به موقع به دامداران پرداخت خواهد شد؟

وی تصریح کرد: این در حالیست که در چرخه تولید تا مصرف همه در این زنجیره مکمل یکدیگر هستند و اگر دامدار نباشد تولیدی هم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه چرخه تولید ما دارای یک حلقه مفقوده است، اضافه کرد: عملکرد درست زنجیره تولید در سایه مدیریت حرفه ای بخش دولتی و خصوصی امکان پذیر است، چرا که ما هم اکنون با خلاء مدیریت حرفه ای مواجه هستیم.

کد خبر 28097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =