بر اساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی، تنظیم بازار شب عید بر عهده وزارت کشاورزی است و وزارت تجارت با توجه به مسئولیت گذشته‌اش کمک می‌کند و ذخیره‌سازی سیب و پرتقال و بازار این دو محصول به عهده وزارت تجارت است.

حسن یونس سینکی - قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی - در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی یا همان قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت، به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد که براین اساس همه وظایف بازرگانی این بخش به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و تنظیم بازار شب عید نیز بر عهده این وزارتخانه است.

وی با بیان این‌که وزارت تجارت با توجه به وظایف گذشته خود و اقدامات انجام شده در تنظیم بازار شب عید به وزارت جهاد کشاورزی کمک می‌کند، افزود: تنظیم بازار شب عید محصولات کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی ادامه داد: البته مسائل تنظیم بازار داخلی در کارگروه تنظیم بازار به ریاست معاون اول رییس جمهور انجام می‌شود اما از آنجاکه قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی ابلاغ شده این وظیفه بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

سینکی تاکید کرد: وزارت تجارت با توجه به اقدامات گذشته خود از جمله ذخیره‌سازی محصولات سیب و پرتقال به وظایف خود عمل و در تنظیم بازار شب عید به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی بازار محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

کد خبر 28116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =