عليرضا كيهان پور

چراغ دل آشوب ما در اين وادي مي سوزد...
فعاليت در عرصه نوشتاري بخش كشاورزي در تقديري شگرف نفس مي كشد، خيز برمي دارد. "آرام مي گيرد". به خواب مي رود ودوباره برمي خيزد تا روياهاي ناتمامش را دوباره پي گيرد. كار و تلاش مضاعف در بستر اميد به آينده و در راستاي نهضت نوشتاري وزارت جهادكشاورزي و احساس وظيفه نسبت به توليدكنندگان، بهره برداران، سرمايه گذاران و برنامه ريزان بخش تامين كننده " امنيت غذايي" مسئوليت همه ما را دوچندان كرده است. چراغ دل آشوب ما در اين وادي روشن است و مي سوزد كه اين چراغ همواره با ياد و نام خداوند هستي بخش، اميد است فراسوي آينده، روشن باشد.
صفاي دل، توقع كم ، جهاد تلاشگران گمنام و ... عرصه " امنيت غذايي" كشور يعني كشاورزان، نويسندگان بخش كشاورزي را به وادي عشق و خدمتگزاري كشانيده است.
با انتخاب وزير جديد جهادكشاورزي و آغاز تغييرات مديريتي در بدنه وزارتخانه شاهد نسيم تحول و خيز دوباره گستره عظيم اطلاع رساني مسئولانه به ويژه در مركز روابط عمومي و اطلاع رساني جهادكشاورزي در سراسر كشور هستيم و در نخستين اقدام در راستاي اين تحول " نهضت نوشتاري" كه مورد تاييد وزير جهادكشاورزي و همه دوستداران به ويژه تلاشگران عرصه فرهنگ سازي اين بخش اعم از دولتي و غيردولتي مي باشد شاهد گشودن پنجره اي به سوي بارور ساختن اميد دوباره هستيم.
مانيتورينگ و پايش مقالات نويسندگان بخش كشاورزي كه كار سخت و طاقت فرسايي بوده و تحليل محتواي مطالب توسط همكاران محترم مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهادكشاورزي در اين مدت كوتاه بر غناي اين كار افزوده است و از سوي ديگر ترغيب و تشويق مطبوعات اعم از روزنامه ها، مجلات و ساير ابزار اطلاع رساني از جمله در فضاهاي مجازي مانند سايت هاي خبري ، خبرگزاري ها و صدا و سيما به پرداختن اين مهم ، چشم اميد همه دوستداران بخش كشاورزي را به اين تحول فرهنگي آينده ساز روشن كرده است.
هر چند واجب است كه از خانواده بزرگ مطبوعات تخصصي بخش كشاورزي نيز تقدير نمود كه همگام و همسو با رويكرد جديد وزارت جهادكشاورزي در رابطه با موضوعيت بخشي به كشاورزي نزد مردم موجبات همكاري نويسندگان را بيش از پيش فراهم و فضاسازي موردنظر را به منصه ظهور رسانيده اند.
البته بي انصافي محض است كه از پيشگامان و مبدعان خلاقانه اصحاب رسانه كه مبتكر اختصاص صفحات ويژه بخش كشاورزي در روزنامه ها مانند روزنامه وزين اقتصاد پويا بوده اند يادي نكنيم، صفحاتي كه در روزنامه هاي ديگر به صورت ثابت و روزانه جاي آن بسيار خالي است و صدا و سيما هم انشاءا... در اين رويكرد جديد به اندازه برنامه 90 سهمي براي اين بخش كم توقع در ساعات پربيننده قائل بشود.
نگارنده بر اين اعتقاد است كه با استفاده از فرصت ها مي توان عهد و پيمان جديدي در اين عرصه به يادگار گذاشت، چرا كه ما با هر مخاطبي در تماس - دور و نزديك - " فصل مشترك" هايي داريم و بر سر همان "فصل مشترك ها" كه هديه اي از جانب خداوند متعال است با همه دوستي ايي عميق داريم.
ما معتقديم زيبايي واقعي در آن است كه هر چه خدمتگزارتر باشيم زيبايي هاي كار دوچندان خواهد بود و اگر به وظيفه "مسئولانه و متعهدانه"خود عمل كنيم حقوقمان را مردم، گرامي خواهند داشت . ما هرگز نمي خواهيم مورد تأييد " رهگذاران باشيم" – "رهگذر" آنچه را كه به چشم مي بيند " تحسين" مي كند- و "مي گذرد..."
مخاطبان به ما آموخته اند بگذاريد مردم شما را كشف كنند، باشد كه در رهگذر زمان با لطف و محبت خويش از شما ياد كنند.
انتظار داريم آنان كه خود را خدمتگزار و عاشق واقعي بخش كشاورزي مي دانند بتوانند وظيفه و كارهايمان را تأييد كنند، چه در غير اين صورت به كار خويش شك مي كنيم كه شايد چيز تازه اي نگفته و كار بديعي نكرده باشيم.
بگذاريد"زمان" بگذرد تا خود انجام وظيفه و خدمت ما را همراه و هم عقيده كند و به يكديگر پيوند دهد. بر اين باوريم كه خود بايد ستون محكم اجراي ايده هايمان باشيم و بايد در آنچه مي گوئيم نمونه خوب و بي نقصي در اجرا باشيم و حق نداريم با آزمون و خطا " فصل مشترك ها" را به بازي بگيريم.
چرا كه اعتقاد رايج و ايمان قلبي و عملي ما به خدمتگزاري به بخش عظيم كشاورزي حكم مي كند آنچه همه ما را به هم پيوند مي دهد همانا " فصل مشترك" هاست و بر سر اين عهد و پيمان الهي خود تا زنده ايم به تعهد خويش عمل خواهيم كرد و توفيق عمل را در اين راه فقط از خداوند متعال خواهانيم.
ما بر آن انديشه ايم كه شايد نوآوري در آن است كه هر "نوي" به دست آمده اي "كهنه" باشد! هم بايد به آينده روشن تر فكر كرد و هم به هر " نوي به دنيا نيامده اي" ...!
"فصل مشتركمان " را تا تحقق اهداف نهضت نوشتاري وزارت جهادكشاورزي در سالي كه بنابر تدبير مقام معظم رهبري" سال حماسه سياسي و اقتصادي" نام گذاري شده و نيز در سال هاي پرخير و بركت پيش رو پاس مي داريم و چشم به راه زيبايي هاي "گل سرخ محمدي" ، "عطرگل ياسمن" و "شكوفايي زنبق" در اين گلستان " فصل مشترك خدمتگزاري " هستيم.
همه ما براي شما و همه شما عزيزان در كنار ما . اميدواريم با طليعه بهار هستي بخش در سال 93 اين ارتباط دو سويه بر سرزمين "هميشه سربلندمان "شكوفه هاي دوستي و مودت را بر شاخسار درخت تنومند "وحدت و يكدلي " به بار بنشاند.
فراموش نكنيم همگرايي انديشه ها، تحقق خواسته هاست و اين مهم در بستر بخش كشاورزي دور از دسترس نيست . سپاسمان را پذيرا باشيد و دعاي خيرتان همواره بدرقه راه خدمتگزاران نهضت نوشتاري در بخش كشاورزي باد و توفيق تنها از اوست . در اين باره ، دوباره خواهيم نوشت انشاءا...

کد خبر 28131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =