دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران با اشاره به ناموفق بودن برنامه افزایش تولید و مصرف نان‌های حجیم و نیمه حجیم در ایران گفت: اگر دولت بسیار خوب کار کند شاید 50 سال طول بکشد تا تنها نیمی از نان مصرفی مردم به نان‌های حجیم و نیمه حجیم تبدیل شود.

علیرضا مروت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه قرار بود از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مصرف نان‌های حجیم و نیمه حجیم در کشور افزایش یابد اما در عمل این اتفاق رخ نداد، اظهار کرد: تولید نان صنعتی تنها به وارد کردن ماشین‌آلات نیست و عوامل موثری در تولید نان صنعتی اعم از مواد اولیه دخیل هستند که بی‌توجهی به آنها باعث شده اجرای طرح نان صنعتی در کشور موفق نشود.

وی با بیان اینکه در صورت آزادسازی قیمت نان، بین واحدهای تولیدی رقابت ایجاد شده و این در نهایت به نفع مصرف‌کننده تمام می‌شود، گفت: امسال تولیدکنندگان نان به علت مشکلات به وجود آمده از سوی دولت قبل با تغییراتی در سهمیه‌های آرد خود مواجه شدند. این در حالی است که طبق مصوبه سال 1379 هیات دولت قرار بود از تولیدکنندگان نان با دادن سهمیه حمایت شود.

مروت‌پور افزود: البته ما موافق حذف سهمیه‌ها هستیم چرا که اعتقاد داریم هر کجا سهمیه‌بندی باشد، آنجا فساد نیز به وجود می‌آید.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران با اشاره به کم‌کاری‌های دولت قبل به ویژه در ماه‌های پایانی که مشکلات زیادی را نیز برای تولیدکنندگان به وجود آورد، عنوان کرد: اولویت اصلی دولت یازدهم در حال حاضر کنترل نرخ تورم است که اگر این برنامه با رویکرد حمایت از تولید در سال 1393 اجرا شود نتایج بهتری خواهد داشت.

وی درباره تعداد تولیدکنندگان نان‌های صنعتی در کشور نیز گفت: واحدهای فعال نان صنعتی در کشور همان واحدهایی هستند که محصولاتشان در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌ای قابل مشاهده است. البته باید گفت که دولت‌های قبل به تعهدات خود در قبال واحدهای نان صنعتی که احداث شدند، عمل نکردند.

کد خبر 28245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =