رییس سازمان دامپزشکی گفت: یکی از موارد مورد تاکید در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب موضوع امنیت غذایی است.

ˈمهدی خلجˈ در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اداره دامپزشکی کرمان بر لزوم بهداشت محوری و سلامت گرایی در تولید و تاثیر آن بر امنیت غذایی تاکید کرد.

وی گفت: پیام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد ما دچار پویایی، نشاط و استحکام باشد، نلرزد و اگر در برابر تکانه ها و لرزه ها به لرزش در می آید سقوط نکند.

او افزود: خلاصه فرمایشات رهبری این است که چه کنیم اقتصادی داشته باشیم که تهدیدهای عمدی و سهوی و بلاهای طبیعی نتواند به سقوط آن منجر شوند و شاداب و پویا به سمت جلو حرکت کنیم و در نهایت مردم ما بتوانند اقتصاد مناسبتر، ثروت، شادابی و طراوت بیشتر داشته باشند.

وی افزود: نخستین مولفه ای که رهبری در این پیام می فرمایند رونق اقتصادی با عدالت اجتماعی است و عدالت اجتماعی بدون این که بتوانیم رفع فقر از محرومان بکنیم امکانپذیر نیست.

رییس سازمان دامپزشکی مردم محوری را از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی ذکر و بیان کرد: باید در برنامه هایمان مردم را مشارکت دهیم.

وی گفت: تشکل‌های مختلف تولیدکننده و حلقه های واسط خیلی گسترده هستند که باید آنها را در برنامه های سازمان دامپزشکی مشارکت دهیم.

خلج افزود: این کار را در حوزه ستادی شروع کرده ایم البته در گذشته هم بوده که آن را گسترش و تعمیق می دهیم.

وی در ادامه به موضوع دام، بهداشت دام و فرآورده های دامی اشاره و بیان کرد: تلفیق دام و زراعت می تواند کشاورزی یک کشور را سودآور کند.

او گفت: اگر روستاییان و عشایر را جمعیتی تلقی کنیم که کمتر به امکانات دسترسی دارند بنابراین در این رکن از مولفه ما باید خدمات را به دل روستا و عشایر ببریم.

رییس سازمان دامپزشکی افزود: پیشنهاد ما این است که در دل عشایر و روستا بتوانیم خانه های کوچکی به نام ˈخانه های بهداشت دامˈ داشته باشیم.

وی پیشنهاد کرد: این خانه ها را دولت تدارک ببیند ولی بخش غیردولتی دامپزشکی آنجا مستقر شود و بخشی از هدفمندی یارانه ها را برای خرید خدمات بهداشتی و درمانی دام روستاییان و عشایر بگذاریم و همکاران بخشی خصوصی آنجا فعالیت کنند.

او گفت: بیش از 22 هزار نفر یعنی سه و نیم برابر بخش دولتی دامپزشکی، فعالان بخشی غیردولتی دامپزشکی هستند.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات ˈبیژن دهقانیˈ مدیرکل سابق دامپزشکی کرمان ˈحسین رشیدیˈ به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد

کد خبر 28253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =