امروز 20 تن خمیر مرغ غیرمجاز با حضور مقامات دامپزشکی استان تهران ابداع شده و به پودر گوشت تبدیل شد.

رییس روابط عمومی دامپزشکی استان تهران دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از تبدیل 20 تن خمیر مرغ غیربهداشتی به پودر گوشت خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته محموله‌ای 20 تنی خمیر مرغ توسط یکی از واحدها به‌صورت غیرمجاز تولید شد و به‌دلیل آنکه شاخصه‌های مدنظر دامپزشکی را نداشت، پلمپ شد.

صادق گلزاری افزود: این محموله در مرکز پاکدشت با حکم قضایی پلمپ شد و پس از انجام مراحل اداری و سایر اقدامات، امروز طی مراسمی با حضور نماینده سازمان دامپزشکی، کلانتری، حراست و فرمانداری فک پلمپ انجام شد و تحت تدابیر امنیتی، محموله به شهرستان ری برای ابداع منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: ابداع روشی است که با استفاده از ادوات خاص و رعایت ضوابط دامپزشکی، فرآورده‌هایی که به‌صورت غیربهداشتی و غیرمجاز تولید می‌شوند، به فرآورده‌های غیرقابل مصرف انسانی تبدیل می‌شود.

گلزاری ادامه داد: این محموله 20 تنی به پودر گوشت تبدیل می‌شود که محصول نهایی صرف تهیه خوراک دام خواهد شد.

تولید فرآورده‌های گوشتی بدون ناظران بهداشتی، پلمپ می‌شود

رئیس روابط عمومی دامپزشکی استان تهران درباره بهداشتی بودن پودر گوشت تولیدشده تصریح کرد: پودر گوشتی که با این روش تولید می‌شود، تحت نظارت سازمان دامپزشکی بوده و با فرآیند خاصی این عملیات انجام خواهد شد؛ بدین ترتیب هیچ نوع آلودگی در آن موجود نبوده و برای خوراک دام‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: خمیر مرغ در حال حاضر تحت نظارت سازمان دامپزشکی برای فرآورده‌های حرارت‌دیده ازجمله سوسیس و کالباس به مصرف می‌رسد.

گلزاری در پایان تأکید کرد: فرآورده‌هایی که بدون حضور ناظران دامپزشکی تولید شوند، حتی اگر مشکل بهداشتی نداشته باشند، پلمپ خواهند شد.
کد خبر تبدیل 20 تن خمیر مرغ غیرمجاز به پودر گوشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =