مانی جمشیدی: ضیافت شام انجمن صنفی صنایع لبنی ایران به منظور تجلیل از زحمات دکتر وحید مفید از چهره های شناخته شده صنعت غذا و به ویژه صنعت لبنیات با حضور دبیران انجمنهای صنایع غذایی و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی برگزار شد.

دکتر وحید مفید از چهره های علمی و اجرایی خوشنام در صنعت غذاست که حضور او سمت مدیر کلی نظارت بر مواد غذایي، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت مسیر تعامل این وزارتخانه با بخش خصوصی را هموار کرد. احترام و علاقه فعالان صنعت غذا به وی حتی بعد از خروج از وزارت بهداشت به حدی بود که بسیاری از مدیران صنعت غذا و دبیران انجمنهای صنایع غذایی برای دیدار و گفت و گو باوی به صنایع شیر ایران می رفتند تا ضمن تشکر از زحماتش با او همفکر و مشورت نمایند.
مفید پس از خروج از وزارت بهداشت به بخش خصوصی رفت و در سمتهایی نظیر عضو هیات مدیره شرکت های پگاه کرمان، آلومینیوم هزار، بازرگانی پگاه و غنچه پرور به فعالیت خود ادامه داد.
وی در کنار کار اجرایی دست از کارهای علمی و تحقیقاتی نکشید و علاوه بر تحقیقات بر روی محصولات فراسودمند، در این مدت سه عنوان کتاب با عناوین فرآورده های غیرتخمیری شیر، روشهای علمی ارزیابی ماندگاری مواد غذایی و غنی سازی مواد غذایی را تالیف کرد.
انتشار 12 مقاله ISI و تدریس در دانشگاه علمی کاربردی زمان پور (وزارت جهاد کشاورزی) و مشاوره پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از دیگر فعالیت های این چهره نام آشنای صنعت غذاست.
دکتر وحید مفید چندی پیش نیز موفق به کسب مدرک دکترا در رشته صنایع غذایی گرایش تکنولوژی مواد غذایی شد. عنوان موضوع دکترای وی تولید اسپریدهای لبنی به منظور تولید کره فراسودمند بود به طوری که بخشی از چربی کره با روغن گردو جایگزین می شود که این امر منجر به فراسودمند شدن کره می گردد.
مفید درحال حاضر به عنوان عضو هیات مدیره و رییس کمیته فنی انجمن صنفی صنایع لبنی ایران،عضو هیات مدیره انجمن علمی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، معاون تحقیق و توسعه و هماهنگی تولید شرکت صنایع شیر ایران "پگاه" و ریاست هیات مدیره در شرکتهای پگاه خراسان، شیرخشک نوزاد پگاه و شرکت بسته بندی پگاه مشغول به فعالیت است.



برای دیدن گزارش تصویری کلیک کنید

کد خبر 28261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =