سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه با بیان اینکه پول خرید تضمینی گندم امسال بلافاصله پرداخت می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود عملیات خرید گندم از ۲۰ فروردین ۹۳ آغاز شود.

محسن دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان این خبر گفت: کشاورزان منطقه خوزستان و فارس به زودی گندم خود را به مراکز خرید تحویل می‌دهند و با این تحویل خرید تضمینی گندم در کشور از ۲۰ فروردین ۹۳ آغاز می‌شود.

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه افزود: امسال سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به نیابت از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران خرید گندم کشاورزان را عهده‌دار هستند.

به گزارش فارس با اجرایی شدن قانون تمرکز وظایف کشاورزی خرید تضمینی گندم از وزارت صنعت به وزارت کشاورزی منتقل شده است.

وی ادامه داد: برای هماهنگی پرداخت به موقع پول کشاورزان و نظم بخشی به خرید جلسات مختلفی با مسئولان سازمان تعاونی روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام شده و تفاهم‌نامه‌هایی مبادله شده است.

دارایی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای پرداخت به موقع پول کشاورزان دارید؟ گفت: همه گندم‌کاران کشور حساب عابر بانک دارند و به شرط اینکه سازمان تعاونی روستایی و شرکت بازرگانی دولتی اعتبار خرید گندم را به حساب بانک سپه کارسازی کنند بلافاصله پول کشاورزان پرداخت خواهد شد.

دارایی گفت: به گفته مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی اعتبار 11 هزار میلیارد تومانی امسال خرید تضمینی گندم قرار است به صورت مرحله‌ای و قبل از خرید گندم به حساب بانک سپه برای پرداخت کشاورزان کارسازی شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون اعتباری به حساب بانک سپه واریز شده است گفت: تاکنون وجهی واریز نشده است، اما قرار است قبل از خرید گندم واریز شود.

به گفته سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه، نرخ خرید تضمینی گندم معمولی امسال 1050 تومان و گندم دوروم «گندم ماکارانی» 1080 تومان است.

 

کد خبر 28323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =