در راستای اجرایی کردن شعار سال جدید با محوریت عزم ملی و مدیریت جهادی، برای 9 محصول اساسی بخش کشاورزی طرح‌های افزایش تولید و کاهش وابستگی تهیه شده است که به‌زودی تقدیم دولت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر درباره اقدامات این معاونت برای اجرایی شدن شعار امسال گفت: سال 93 را در حالی آغاز می‌کنیم که با شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" عجین شده است و در این راستا در بخش تولیدات گیاهی برنامه‌های جدیدی در حال انجام است.

عباس کشاورز افزود: طرح‌های افزایش تولید و کاهش وابستگی‌ها برای 9 محصول اساسی تهیه شده و آماده ارسال به دولت است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت خوداتکایی در محصولات اساسی در سال جدید مدنظر قرار گرفته و در این راستا تمامی برنامه‌ها و طرح‌های تدوین‌شده به کمک بخش کشاورزی خواهد آمد تا از وابستگی‌ها رهایی یابیم.

کشاورز ادامه داد: در محصولات اساسی چون برنج، گندم، جو، ذرت، شکر و دانه‌های روغنی طرح‌هایی تدوین شده که در صورت حمایت‌های دولت و اجرایی شدن آنها می‌توانیم بخش عظیمی از وابستگی‌ها را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی پتانسیل‌های بسیار بالایی برای افزایش تولید و کاهش واردات دارد که باید در این راستا دولت خدمت‌گزار، حمایت‌های لازم را انجام دهد.

خوشحالیم که بارندگی‌ها باعث تغذیه آب‌های زیرزمینی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی درباره وضعیت آب و هوایی، سرمای بهاره و باران‌های سیل‌آسا و میزان خسارت آن به محصولات کشاورزی یادآور شد: گزارش‌های مربوط به مسائل فوق در فصل بهار هنوز به جمع‌بندی نرسیده است، اما از آنجا که بارندگی‌ها باعث تغذیه آب‌های زیرزمینی شده است، برای بخش کشاورزی نوید خوبی به ارمغان خواهد داشت.

کشاورز تأکید کرد: چاه‌های آب‌های زیرزمینی بخش از بیلان منفی رنج می‌برد که هر مقدار بارندگی اتفاق بیفتد، مفید خواهد بود. هرچند که ممکن است به برخی از محصولات کشاورزی خسارت‌هایی وارد شود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی خسارت جدی به محصولات مختلف نمی‌شود، اما باران نوید خوشحالی برای بخش کشاورزی دارد.

گفتنی است، بر اساس اعلام‌های اولیه برخی از استان‌ها چون آذربایجان غربی و زنجان خسارت‌هایی بر اثر سرمای چند روز گذشته به باغ‌های میوه‌های هسته‌دار وارد شده که هنوز آمار دقیقی از سوی وزارت جهادکشاورزی اعلام نشده است.

کد خبر 28329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =