معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون سهم بخش طیور در زنجیره تولید کمتر از 5 درصد است که در تلاش هستیم برای سال جاری این رقم به بیش از 10 درصد افزایش یابد.

حسن رکنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه برای دستیابی به افزایش بهره وری باید زنجیره تولید مورد حمایت قرار گیرد، افزود: معتقدیم تولید تلفیقی یا زنجیره ای بخش طیور موجب ارتقاء بهره وری در این بخش می شود و به طور حتم تولید لاشه و گوشت با کیفیت بالاتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش تولید با کیفیت و صرفه جویی در مصرف حامل های سوخت و کاهش قیمت تمام شده، امکان توسعه صادرات نیز فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در واقع اتصال حلقه های تولید همچون پرورش جوجه، جوجه ریزی، تولید مرغ مادر، تولید دان و کشتارگاه ها می تواند یک تحول اساسی در صنعت طیور برای ما به همراه داشته باشد و به طور جدی به دنبال ارتقا زنجیره تولید هستیم.

معاون تولیدات دام وزارت جهادکشاورزی گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، ضمن آنکه اتحادیه ها و تعاونی ها نیز علاقه مند به اتصال حلقه های زنجیره تولید در این بخش هستند و به نظر می رسد توسعه زنجیره تولید در بخش دام و طیور بخشی از مشکلات را کاهش دهد و باعث حضور پررنگ ما در بازارهای کشورهای همسایه شود.

وی افزود: حدود 40 هزارتن گوشت مرغ و بیش از 40 هزارتن تخم مرغ نیز سال گذشته به کشورهای همسایه صادر شده است بنابراین باید با استفاده از ظرفیت های موجود تولید را ارتقاء دهیم چرا که کشورهای همسایه به محصولات تولیدی ما نیاز دارند و باید علاوه بر تامین محصولات مورد نیاز داخل، بتوانیم نیاز کشورهای همسایه را نیز تامین کنیم.

کد خبر 28384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =