مدیر کل استاندارد تهران ضمن اعلام این که استفاده از چربی نباتی در فرآورده‌های لبنی ممنوع است گفت: با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت جامعه به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسلم بیات افزود: مطابق مقررات و استاندارد مربوطه، استفاده از روغن‌های گیاهی در محصولات لبنی غیرمجاز و مصداق تقلب است که حتی منجر به ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده نیز می‌شود.

وی با تاکید بر اقدام قانونی علیه تولیدکنندگان متخلف افزود: استفاده از این دسته چربی تنها در فرآورده بستنی مخلوط با چربی نباتی به شرط درج عبارت محتوای چربی نباتی در نشانه گذاری فرآورده مجاز است.

بیات به مصرف‌کنندگان اطمینان داد که بازرسان و کارشناسان این اداره کل ضمن بازرسی‌های پیگیر از واحدهای تولیدی، اقدام به نمونه برداری‌های منظم از فرآورده‌های لبنی سطح بازار کرده و نمونه‌ها را از نظر میزان استرول‌های گیاهی آزمون می‌کنند.

وی با اشاره به این که چندی پیش، پروانه کاربرد علامت استاندارد چندین فرآورده‌ لبنی غیر استاندارد ابطال شد، اضافه کرد: از میان نمونه‌های آزمون شده، خوشبختانه تنها در یک مورد تخلف شده بود که مطابق قانون با متخلف برخورد شد.

این مقام مسوول در آستانه فصل گرما و افزایش استفاده از بستنی، به مصرف‌کنندگان توصیه کرد که حتما از محصولات مطمئن و با نشان استاندارد استفاده کنند.

جمع‌آوری اجاق گاز غیر استاندارد در تهران

مدیر کل استاندارد استان تهران، همچنین با اعلام خبر بالا گفت:‌ اجاق گاز و کباب پز با علامت تجاری شادی گاز به علت غیر استاندارد بودن، در ماه گذشته توسط بازرسان سازمان استاندارد توقیف شد.

بیات افزود: کارشناسان این اداره کل در جریان بازرسی‌های منظم خود در مراکز تولید در کارخانه‌ای در جاده ساوه، اجاق گازها و کباب‌پزها را شناسایی و توقیف کردند.

وی یادآور شد: استانداردها مجموعه‌ای از خصوصیات و ویژگی هایی هستند که وجود آن‌ها موجب کیفیت کالا و خدمات شده و اطمینان مصرف‌کنندگان از سلامت این کالاها از جمله فواید آن است.
کد خبر 28419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =