معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید شرکت خدمات حمایتی، این شرکت را "چشم امید" وزارتخانه و کشاورزان در انجام مسوولیت خطیر تهیه و توزیع کود، بذر و سم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی امروز در جریان آیین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اعلام سیاست‌های راهبردی وزارت جهادکشاورزی در محوریت افزایش تولید محصولات راهبردی از طریق افزایش بهره‌وری و دستیابی به خودکفایی نسبی محصولات کشاورزی، اتفاق‌های مهم طی دوره جدید وزارتخانه را یادآوری کرد و گفت: به‌طور نمونه در حالی ظرف مدت زمانی سه تا چهار ماه توزیع تراکتور از 67 دستگاه به سه‌هزار دستگاه رسید که در امر تهیه و توزیع کودهای فسفات و اوره نیز در حالی که هنگام تحویل گرفتن دولت حتا یک کیلو کود فسفات در کشور وجود نداشت، اقدام‌های تاثیرگذار و مهمی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی به تشکیلات حرفه‌ای، تخصصی و منسجم مانند شرکت خدمات حمایتی نیاز مبرم دارد، افزود: با توجه به سابقه 40 ساله این شرکت در برخورداری از توان تخصصی بازرگانی داخلی و خارجی و همچنین برخورداری از حداقل 1.2 میلیون تن قدرت ذخیره‌سازی در انبارهای تخصصی، انتظار می‌رود با توانمندی‌های مهندس علیرضا ولی مدیرعامل جدید شرکت خدمات حمایتی که یک دهه پیش از مدیران ارشد وزارت کشاورزی سابق بود، گام‌های مطمئنی برای ثبات بازار نهاده‌های کود، بذر و سم برداشته شود.

بخشنده با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با شبکه وسیع توزیع و کارگزاری، توان تحویل‌گیری کالا و کیسه‌گیری و توزیع سه تا چهار میلیون تن کالا را دارد، خاطرنشان کرد: البته متناسب با انتظارات جامعه کشاورزی و سیاست‌های جهادکشاورزی، باید در بخشی از وظایف و تشکیلات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز بازنگری شود.

وی با تأکید بر انتظارات ستاد مرکزی وزارتخانه از شرکت خدمات حمایتی مبنی بر پیشگیری از هرگونه کمبود کود مورد نیاز و باکیفیت برای کشاورزان، ادامه داد: به‌طور قطع مسئولان وزارت جهادکشاورزی نیز تمام توان خود را در برآوردن مطالبات بخش در حوزه اعطای یارانه‌های هدفمند و ضروری به‌کار خواهند بست.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی در پایان ضمن تشکر از امیرخانی، مدیرعامل سابق شرکت خدمات حمایتی که به گفته وی طی سه سال گذشته با انگیزه در خدمت کشاورزان بوده است، اظهار امیدواری کرد تا همکاران شرکت خدمات حمایتی همسو با سیاست کلان وزارت جهادکشاورزی در دوره محمود حجتی (مبنی بر لزوم شتاب بخشیدن به طرح‌های عملیاتی کارشناسی) تلاش خود را مضاعف سازند.

بخشنده تغییر و تحولات مدیریتی در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت خدمات حمایتی را به منزله عرصه دوی امدادی 400 متر تشبیه کرد که مدیران جدید و تازه‌نفس منصوب شده ادامه‌دهنده راه گذشتگان خواهند بود.

وی با تأکید بر لزوم تأمین نیاز کشاورزان، خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای فراهم شدن تمام کود، سم و بذر مورد نیاز کشت پاییزه امسال، تا تیرماه سال جاری شد.

گفتنی است، پیش از سخنان معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی، امیرخانی، مدیرعامل سابق شرکت خدمات حمایتی به ارائه گزارشی از موفقیت‌ها و چالش‌های این شرکت پرداخت و پس از اظهارات بخشنده نیز علیرضا ولی، مدیرعامل جدید شرکت خدمات حمایتی در اهمیت تلاش مضاعف همکاران آن شرکت برای اقدام‌های کارآمد زیربنایی در امنیت غذایی کشور تأکید کرد.

کد خبر 28490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =