دولت با شروع برداشت کلزا در صورت عدم فروش در بازار رقابتی میان کارخانه ها، موظف به خریدتضمینی است.

معاون اداره کل پنبه و دانه های روغنی امروز با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: امسال از سطح یکصد و هفت هکتاری کلزا پیش بینی می شود که دویست هزار تن محصول برداشت شود.

شاهپور شکاری با بیان این که در حال حاضر ده درصد برداشت محصول کلزا انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد،خاطر نشان کرد: کلزا مشمول خرید تضمینی است و کشاورزان نگران نباشند.

شکاری ادامه داد: اگر کارخانه ها در حوزه رقابت خرید نکنند، دولت حاضر است به هر مقدار کلزا را با قیمت هر کیلو یک هزار و نهصد تومان خریداری کند. وی خاطر نشان ساخت قیمت سال گذشته کلزا یک هزار تومان بوده که این رشد قیمت بی سابقه بوده است.

ورود شش محصول در بورس به شرط تامین اعتبار

معاون اداره کل پنبه و دانه های روغنی از ورود هفت محصول در بورس کالا خبر داد و گفت:اگر مصوبه دولت در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز ابلاغ شود هماهنگی های لازم برای ورود 6 محصول دیگر در بورس انجام شده است.

شکاری ادامه داد: انبارهای دانه های روغنی کلزا در استان گلستان و سویا در مازندران توسط کارشناسان بورس مورد بازدید قرار گرفته و آمادگی لازم برای نگهداری محصول دارد.

وی تاکید کرد: با وجود آن که امسال شاهد سرمازدگی در مزارع کلزا و سایر دانه های روغنی بودیم، اما تولید در حد سال گذشته است.

 

کد خبر 28579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =