دامداران با وجود تولید و عرضه شیر خام از تاریخ 10 تیرماه سال 92 تا 30 آبان‌ماه به نرخ هر کیلوگرم 830 و یک‌هزار و 110 تومان، هنوز مابه‌التفاوت با نرخ یک‌هزار و 300 تومان را دریافت نکرده‌اند و راهکاری نیز برای حل مشکل آنها نشده است.

نایب‌رییس انجمن صنفی دامداران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در واکنش به حضور رییس جمهوری در ساختمان وزارت جهادکشاورزی و دیدار و بررسی مشکلات با معاونان و مدیران این وزارتخانه با اعلام این خبر گفت: وزارتخانه کشاورزی دولت تدبیر و امید رویکرد مثبتی به بخش کشاورزی و تعامل با اتحادیه‌ها و بخش خصوصی داشته، اما به‌دلیل مشکلات که دامداران طی هشت سال گذشته داشته‌اند، حل مشکلات این صنف نیاز به طی زمان بیشتری دارد.

علیرضا ترابی‌فرد افزود: وزارت جهادکشاورزی و معاونت امور دام در مسیر حل مشکلات دامداران در حرکت هستند و مجلس نیز در این میان برای تحقیق اهداف اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در این بخش تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به مسائل مربوط به نرخ شیر خام، خاطرنشان کرد: مطالباتی از آبان‌ماه سال گذشته درباره پرداخت مابه‌التفاوت یارانه نرخ شیر خام مطرح بود در استان‌های مختلف شروع و در حال تسویه‌حساب است.

نایب‌رییس انجمن صنفی دامداران ادامه داد: دامداران از تاریخ 10 تیرماه سال 92 تا 30 آبان‌ماه مابه‌التفاوت نرخ شیر خام یک‌هزار و 300 تومانی را از دولت طلبکارند و با وجود تولید و عرضه این مبلغ به حساب آنها واریز نشده است.

وی تصریح کرد: مابه‌التفاوت نرخ شیر خام در این چهار ماه بیشتر از 300 میلیارد تومان بوده که هنوز راهکاری درباره نحوه پرداخت آن ارائه نشده است.

کد خبر 28648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =