۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
شیرین کردن داروهای طب سنتی به دلیل طعم بد آن نیست بلکه داروها را شیرین تهیه می‌کنند که کبد بهتر جذب کند چرا که کبد آشپزخانه بدن است و موادغذایی در آنجا پالایش شده و مواد لازم بدن در کبد تهیه می‌شود.

امروزه افراد میوه را قبل از غذا می‌خورند که اشتباه است و میوه بعد از غذا هم نباید خورده شود بلکه حداقل 2 ساعت بعد از غذا باید میوه را مصرف کنند چرا که در هضم غذا تداخل ایجاد می‌کند.

اگر افراد اشتهای زیاد دارند ابتدا باید غذای غلیظ را مصرف کنند مثلا ابتدا غذای اصلی مانند پلو و خورشت و بعد مدتی به معده استراحت دهند و غذای رقیق مانند سوپ را مصرف کنند.

غذای رقیق را فوراً بعد از آن نخورند و یک مدت فاصله دهند که این غذای غلیظ به حد هضم برسد از سر معده به قعر معده رود که حدودا نیم ساعت زمان احتاج است که غذا به قعر معده رود و بعد غذای رقیق را بخورد.

ولی زمانی که زیاد گرسنه نیستند بهتر است که ابتدا غذای رقیق خورده شود و پس از مدتی غذای غلیظ را مصرف کنند البته در مهمانی‌ها امروزه عرف است که ابتدا پیش غذا می‌خورند و سپس غذا که خود فرد باید تشخیص دهد میزان اشتهایش چه قدر است و که غذای غلیظ را انتخاب کند یا رقیق.

درباره دسرها نیز باید گفت که باید با فاصله از غذا مصرف شود خیلی از افراد این پرسش برایشان پیش می‌آید که آیا شیرینی خورده شود یا نه؟ در حالت عادی اگر کسی مشکل معده نداشته باشد، خوردن شیرینی به هضم غذا کمک می‌کند ولی افرادی که دارای معده بلغمی و سرد هستند نباید شیرینی بعد از غذا مصرف کنند که نشانه‌های معده سرد این است که احساس خواب آلودگی بعد از غذا برایش رخ می‌دهد و غذا دیر هضم می‌شود و احساس سبکی بعد از غذا برایش رخ نمی‌دهدو ... که مصرف شیرینی بعد از برای این افراد مضر است.

 افرادی که مشکلات کبدی و معده حداقل یک ساعت قبل از غذا یک قاشق خاکشیر با عرق کاسنی و آب همراه نبات استفاده کنند چرا که معده و کبد را پاکسازی کرده و هضم و جذب غذا بهتر می‌شود.

مرادی عنوان کرد: کبد شیرینی را دوست دارد و آن را بهتر جذب می‌کند اگر این کار صورت گیرد افراد معده و کبد خود را برای جذب غذا آماده می‌کنند. در پاسخ به سوال بسیاری از افراد که چرا داروها را شیرین می‌کنند؟ باید گفت که شیرین کردن دارو به دلیل طعم بد آن نیست بلکه داروها را شیرین تهیه می‌کنند که کبد بهتر جذب کند به دلیل اینکه کبد آشپزخانه بدن است. علت اصلی که در طب سنتی داروها را با نبات شیرین می‌کنند این است که دارو بهتر جذب کبد شود.

در کشورهای دیگر افراد 3 تا 4 ساعت سر سفره می‌نشینند ولی ایرانیان غذا را صرف نیم ساعت تمام می‌کنند و باید به مردم یاد داد که روی هم خوری و باهم خوری مضر است.

منبع:تسنیم
کد خبر 2b13920a00df4da88b3170c12a93b5f2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =