کشاورزی> اقتصاد غذا – عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای تامل برانگیز اعطای جایزه تحویل چغندر قند بهاره به کشاورزان را بدون مصوبه شورای اقتصاد ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در حالی که طی ماه های اخیر وزیر جهاد کشاورزی و سایر مدیران این وزارتخانه افزایش تولید شکر در کشور و حرکت به سمت خودکفایی در تولید این کالای اساسی و استراتژیک را بارها و بارها تکرار کرده ، به آن بالیده و مورد تقدیر نیز قرار گرفته اند اما از سوی دیگر برخی  اقدامات این وزارتخانه منجر به تلخ شدن رابطه چغندرکاران با صنعت قند و شکر شده است که از آن جمله می توان به ابلاغ تفاهم نامه میان معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزرات جهاد کشاورزی و انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر در خصوص جایزه تحویل چغندرقند بهاره توسط معاونت اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بدون داشتن مصوبه شورای اقتصاد اشاره کرد.
بنا بر این گزارش در این تفاهم نامه  موکدا مقرر شده است که جایزه تحویل چغندرقند بهاره باید به مصوبه شورای اقتصاد برسد تا قابلیت اجرایی داشته باشد و این در حالی است که این امر هنوز مصوبه شورای اقتصاد را ندارد و اجرای ابلاغیه معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر عملا اقدامی غیر قانونی بوده و تبعات زیادی را برای کارخانجات قند و شکر به همراه دارد و عدم اجرای آن نیز باعث رنجش کشاورزان چغندرکار و برهم خورن رابطه  چند ده ساله میان صنعت قند و شکر و چغندرکاران خواهد شد. گلایه ای که این روزها از سوی چغندرکاران بارهاو بارها به گوش می رسد و آنها به استناد نامه اخیر خواستار دریافت جایزه خود از کارخانجات قند و شکر هستند.
بی تدبیری های مدیران وزارت جهاد کشاورزی طی سالهای اخیر بارها و بارها صنایع غذایی کشور را به چالش کشیده که یکی از مهم ترین و پر سرو صداترین آنها  در دولت یازدهم و در زمان حضور حسن یونس سینکی در وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم در خصوص خرید دانه های روغنی داخلی رقم خورد که منجر به ایجاد حاشیه های زیادی برای صنعت روغن نباتی و ورود دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور به این پرونده شد. حواشی که همچنان دامن صنعت روغن نباتی را گرفته است و بیم آن می رود بی تدبیری اخیر نیز کارخانجات قند و شکر را به سرنوشت کارخانجات صنعت روغن نباتی گرفتار کند.






کد خبر 300d51474ce9491bbc4a147299f7e72c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =