۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کشاورزی> قیمت ذرت و سویا در پی منتشر شدن اخبار ناخوشایند در مورد شرایط آب و هوایی افزایش یافت.

قیمت ذرت در بازار شیکاگو برای تحویل در ماه می با 0.9 درصد افزایش به سطح 3 دلار و 79 سنت در هر بوشل رسید. این رقم از میانگین ده روزه قیمت ذرت بیشتر بوده است. کارشناسان علت افزایش قیمت را صحبت‌های جدید در مورد نوسانات آب‌وهوایی در کمر‌بند کاشت ذرت آمریکا می‌دانند.

مایک زوزولو تحلیلگر بازار کالای جهانی می‌گوید بررسی‌های مدل‌های آب و هوایی نشان می‌دهد ادامه بارندگی‌ها در منطقه می‌سی‌سی‌پی و هوای سرد در مناطق غربی منجر شده است تا سرعت رشد دانه‌ها در مزارع ذرت کاهش یابد. زوزولو می‌گوید، بر اساس نتایج این مدل‌ها، شرایط آب و هوایی نامساعد کنونی برای رشد ذرت ادامه پیدا می‌کند.

در همین حال قیمت سویا نیز در بازار‌های بین‌المللی کمی رشد داشته و با 0.3 درصد افزایش در قیمت 9 دلار 68 سنت بازای هر بوشل معامله می‌شود. سویا برای چهارمین روز پیاپی است که افزایش قیمت داشته است.

به نظر کارشناسان نکته نگران کننده‌ای که برای قیمت سویا وجود دارد چرخش برخی از کشاورزانی بوده است که قبلا به کاشت ذرت مشغول بودند و در یک چرخش برخی از زمین‌های خود را به کاشت سویا اختصاص داده‌اند به همین جهت انتظار افزایش تولید و کاهش قیمت سویا در آینده وجود دارد.
با این حال در این روزها رسیدن اطلاعات ناخوشایند در مورد وضعیت آب‌وهوایی و افزایش صادرات آمریکا قیمت سویا را افزایش داده است.

بر خلاف ذرت و سویا آب و هوا برای کاشت و نگهداری گندم مساعد گزارش شده است. قیمت گندم برای تحویل در ماه می در بازار شیکاگو با 0.5 درصد کاهش در قیمت 4 دلار و 89 سنت در هر اونس معامله شد.

منبع:اقتصاد نیوز
کد خبر 30d14cc92a1f46b4aea8c854b54a6dcc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =