تفاهم‌نامه سه جانبه ما بین سازمان صنایع دریایی، سازمان شیلات ایران و صندوق توسعه صنایع دریایی منعقد خواهد شد. 

به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته دریادار امید رستگاری، معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع دریایی و هیأت همراه صبح امروز از نمایشگاه شیلات و آبزیان بازدید کرد. در این بازدید که با همراهی دکتر صالحی مدیرعامل سازمان شیلات ایران صورت گرفت دریادار رستگاری ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه خبر از انعقاد تفاهم نامه سازمان صنایع دریایی با سازمان شیلات ایران داد. 

دکتر صالحی ریاست سازمان شیلات ایران نیز با بیان این‌که کشور ظرفیت تولید 20 هزار تن در سال پایانی برنامه ششم و چهارصد هزار تن تا سال 1404 آبزیان را دارد، تصریح کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه با محوریت اختصاص 80 درصد تسهیلات از طریق صندوق توسعه صنایع دریایی به بخش خصوصی برای ساخت شناور بسیار مثمرثمر خواهد بود. 

وی با بیان این‌که آورده 20 درصدی سازندگان و فعالان حوزه ساخت شناورها در این زمینه و اختصاص وام 80 درصدی می‌تواند بسیاری از نیازهای این صنعت را برآورده سازد گفت: سازمان شیلات آمادگی کامل خود را در حمایت از این طرح اعلام می‌دارد. 

صالحی در ادامه با اشاره به این‌که دومین نمایشگاه شیلات از حیث برگزاری و مشارکت شرکت‌های خارجی و داخلی بسیار موفق‌تر از سال اول بود، اظهار داشت: پربار بودن این نمایشگاه برای من به شخصه باعث افتخار است چرا که این امر نشان از شکست برجام دارد. 

وی ادامه داد: بسیار خوشحال هستم که این نمایشگاه و این حوزه فعالیت در کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفته و نکته حایز اهمیت این است که امروز صنعت داخلی کشور به توانمندی و قابلیت‌های بی‌شماری در تولید پرورش ماهی در قفس در داخل دریا رسیده است و این نشان می‌دهد که کشور یک گام به خودکفایی در حوزه آبزی‌پروری و شیلات دست یافته است.


کد خبر 343017f92d91431a95c7511c97ec1c19

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =