رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته گفت: قیمت مرغ آماده به طبخ در مراکز عمده فروشی بین 5000 تا 5500 تومان و در مراکز خرده فروشی حدود 6000 تومان است؛ در حالیکه قیمت منطقی آن که تولیدکننده سود ببرد و تولید به بقای خود ادامه دهد، باید حدود 7500 تومان باشد.

محمد یوسفی با بیان اینکه صادرات مرغ در حال انجام است، اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام نیز مقدار قابل توجهی مرغ را خریداری می‌کند اما میزان تولید آنقدر زیاد است که این اقدامات پاسخگوی آن نیستند و قمیت مرغ همچنان پایین است.

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور اضافه کرد: از زمانی که وزیر جهاد کشاورزی به شرکت پشتبانی امور دام دستور داده خریداری مرغ را مجددا آغاز و فروش مرغ منجمد را متوقف کند اوضاع خیلی بهتر شده اما ما تا رسیدن به وضعیت مناسب هنوز فاصله داریم وضعیت ایده‌آل  که به این زودی‌ها امکان پذیر نیست.

یوسفی افزود: به اعتقاد بنده  با اقداماتی که در حال انجام است اگر تناسبی میان تولید جوجه یکروزه، میزان مصرف و صادرات مرغ ایجاد شود اوضاع به تدریج بهبود می‌یابد ضمن اینکه امیدوارم واحدهای مرغ مادر نیز همکاری کنند و تولید جوجه یکروزه را متناسب با وضعیت بازار تنظیم کنند.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته گفت: شاید مصرف کنندگان هزینه‌های دیگری دارند که اهمیت کمتری به مواد غذایی می‌دهند.

یوسفی قیمت مرغ آماده به طبخ در مراکز عمده فروشی را بین 5000 تا 5500 تومان عنوان کرد و افزود: قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی حدود 6000 تومان است در حالیکه قیمت منطقی آن که تولیدکننده سود ببرد و تولید به بقای خود ادامه دهد، باید حدود 7500 تومان باشد.

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور تاکید کرد: نمی‌توان گفت قیمت مرغ در همه نقاط شهر تهران مقداری ثابت است.

منبع:مهر
کد خبر 35c6b140f962453886c98440712fbc0b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =