مواد غذایی> معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 به نتیجه برسد و فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در صنعت شیلات بهبود پیدا کند می توان در برنامه پنج ساله به افزایش 4.7 درصدی تراز تجاری محصولات شیلاتی امیدوار بود.

حسن صالحی - رییس سازمان شیلات - اظهار کرد:‌ در سال گذشته حدود 312 میلیون دلار انواع محصولات شیلاتی به کشورهای مختلف صادر شد که تراز تجاری شیلات در سال گذشته حدود 170 میلیون دلار محاسبه شد.

وی افزود: اگر توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 به نتیجه برسد بازارهای اروپایی و غربی به عنوان بازارهای جدید به صنعت شیلات اضافه می شوند و در این شرایط ضمن متنوع تر شدن بازارهای صادراتی محصولات شیلاتی ایرانی می توان به بهبود فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در این صنعت امیدوار بود.

رییس سازمان شیلات ادامه داد: در این صورت می توان امیدوار بود در قالب برنامه پنج ساله صادرات محصولات شیلاتی به حدود یک میلیارد دلار و تراز تجاری این محصولات به حدود 800 میلیون دلار برسد.

صالحی گفت: با توجه به وضعیت و پتانسیل‌های تولید انواع محصولات شیلاتی به ویژه محصولاتی مانند میگو، خاویار پرورشی، پرورش ماهی در قفس و همچنین تمایل فعالان گذشته صنعت شیلات در داخل و خارج از کشور می توان به رسیدن به اهداف تعیین شده امیدوار بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه های بلند مدتی مانند برنامه ششم توسعه در صورت بهبود تعامل ایران با کشورهای 1+5 و اتحادیه اروپا که در گذشته عمدتا جزو مشتریان محصولات شیلاتی بودند رغبت برای سرمایه‌گذاری و توسعه بازارهای محصولات شیلاتی ایرانی افزایش می یابد، چرا که بازار موتور محرکه هر صنعتی است.

منبع:ایسنا
کد خبر 3a17889f79f64231b87789283533963a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =