امروز طی مراسمی از هولوگرامی که روی بسته‌بندی‌های قارچ به منظور اطمینان از سلامت آن نصب می‌شود رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا تقوی در حاشیه مراسم رونمایی از هولوگرام قارچ‌های خوراکی اظهار کرد: این هولوگرام به تولیدکنندگانی داده می‌شود که سه ویژگی داشته باشند؛ این تولید کنندگان باید پروانه‌های بهره‌برداری از وزارت جهاد کشاورزی را داشته  همچنین عضو انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی باشند و نظارت ادواری بر تولید را دریافت کنند.

وی افزود: روی این هولوگرام‌ها شماره سریالی با همکاری انجمن قارچ خوراکی درج می شود که براساس آن مصرف کنندگان می‌توانند با پیامک کردن شماره سریال موجود بر روی این هولوگرام از محل تولید قارچ مطمئن شوند.

مدیر کل گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تشخیص هولوگرام‌های تقلبی در صورت ارسال شماره سریال آن  پاسخی نامعتبر دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: نصب این هولوگرام بر روی بسته‌های قارچ خوراکی از یک تا دو ماه آینده اجباری می‌وشد.

بنابراین گزارش در ماههای گذشته به دلیل مصرف قارچهای غیرخوراکی برخی افراد جان خود را در برخی مناطق کشور از دست داده‌اند که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری انجمن قارچ کشور به منظور دادن اطمینانهای لازم برای مصرف قارچ هولوگرامی بر روی بسته‌بندی این محصولات درج می‌کند تا مصرف کنندگان بتواند اصالت محل تولید را تشخیص دهند. افرادی که در ماههای گذشته جان خود را از دست داده بودند اقدام به مصرف قارچهای غیرخوراکی کرده بودند که از مراتع طبیعی برداشت شده بود.
کد خبر 3a8979679da44c0baf543acb9d08f834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =