صنایع غذایی> اقتصاد غذا - قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با اعلام خبر سلب مسئولیت تنظیم بازار روغن نباتی از انجمن مربوطه، گفت:  تنظیم بازار روغن نباتی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و انجمن صنفی صنایع روغن نباتی قراردادی در مورد خرید دانه‌های روغنی با وزارت جهاد منعقد کرده بود که در شش ماهه اول سال به تعهدات خود عمل کردند اما بعد از این تاریخ تعهدات شان عمل نکردند.

علی‌اکبر مهرفرد قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران ضمن اعلامخبرفوقافزود: وزارتخانه رویکرد خود را در تامین روغن مصرفی مردم تغییر داده است؛ به‌طوری که براساس شرایط جدید کارخانه‌های روغن‌کشی و روغننباتی با خرید دانه‌های روغنی کشاورزان می‌توانند تسهیلات لازم برای واردات  دانه های روغنی و روغن خام دریافت کنند.  

وی تصریح کرد: بنابراین با عدم پایبندی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی پرداخت کشاورزان به ازای فروش محصولات کشاورزی با تأخیر مواجه شد و مشکلات خاصی را برای کشاورزان به وجود آوردند.

مهرفرد با بیان اینکه وزارتخانه نیز برای حل مشکل کشاورزان روند دیگری را دنبال کرد، اظهار داشت: در حال حاضر اعتبار خرید دانه‌های روغنی تأمین است و قرار است کارخانجات روغن‌کشی و روغن نباتی دانه‌های روغنی را کما فی‌السابق خریداری کنند و شرکت بازرگانی دولتی برای کمک به امر خرید دانه‌های روغنی مکلف شده است.

وی بیان داشت: به ازای خرید دانه‌های روغنی تولید داخل تسهیلاتی برای واردکنندگان دانه‌های روغنی در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر 3be1048672c8478daf0f5733d924eb5f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =