معاون اول ریاست جمهوری برای رفع مشکلات پرداخت مطالبات دامداران، نامه‌ای به وزرای صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نوشت.


رییس هیات‌مدیره مرکز همکاری‌های امور دام با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه مشکلات دامداران در دریافت مطالبات دامداران بعد از گذشت مدت‌زمان طولانی هنوز ادامه دارد، جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در 11 آذرماه 93 سال جاری نامه‌ای به دولت برای حل این مشکل و تأمین منابع مالی این طرح ارسال کرد.

محمدجواد وکیل‌گیلانی افزود: برای پرداخت کامل مطالبات دامداران، مشکلاتی مانند تأمین اعتبار مطرح می‌شود که برای رفع این مشکل، جهانگیری به‌طور مستقیم پیگیر این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد دامداران کشور تنها ازطریق پرورش دام تأمین معاش می‌کنند که در صورت عدم هماهنگی، در دخل و خرج و دریافت مطالبات و تأمین معاش دچار مشکل هستند.

رئیس هیات‌مدیره مرکز همکاری‌های امور دام با اشاره به تمایل برخی دامداران برای حذف دام‌های شیری خود ادامه داد: در ارتباطی که با یکی از دامداران خرده‌پای کشور داشتم، با سادگی خاصی دعا می‌کرد که "ای کاش دام‌های من مسلول شوند تا بتوانم با حذف و فروش گوشت و دریافت غرامت از دولت، بهره‌مند شوم".

وکیل‌گیلانی تصریح کرد: به‌دلیل مشکلاتی که درباره قیمت پایین شیرخام وجود دارد، وزارت جهاد کشاورزی یک طرح حمایتی (خرید تضمینی شیرخام) را آغاز کرده، اما به‌دلیل اینکه این طرح هنوز در تمام استان‌ها به مرحله اجرا درنیامده، تأثیری بر روی قیمت شیرخام نداشته است و این محصول کماکان در هر کیلوگرم به نرخ یک‌هزار و 200 تومان به‌فروش می‌رسد.

منبع:ایانا
کد خبر 4236190c2a614e6692696b1941b574e2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =