۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کشاورزی> آیین‌نامه کشت فراسرزمینی که در هفته جاری به تصویب هیأت دولت رسید، پس از ابلاغ نیازمند مجری است.

مسئول کشت فراسرزمینی با اعلام این خبر گفت: این آیین‌نامه در هفته گذشته به تصویب هیأت دولت رسیده است و پیش‌بینی می‌شود اوایل این هفته به وزارت جهاد کشاورزی و شخص وزیر ابلاغ شود.

مجید رزم‌آذر افزود: با تصویب این آیین‌نامه، کلیه اقدامات انجام‌شده در زمینه این نوع کشت، وجهه قانونی پیدا کرده و از امنیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های کشت فراسرزمینی از این پس شتاب می‌گیرد، کماآنکه تاکنون نیز برخی طرح‌ها و برنامه‌ها در کشور اجرایی شده و برخی از قراردادها اجرایی شده است.

مسئول کشت فراسرزمینی ادامه داد: نباید کشت فراسرزمینی در انحصار یک یا دو شرکت قرار گیرد، بلکه لازم است مجری یا اداره‌کلی برای آن در نظر گرفته شود تا سیاست‌های مربوطه را ساماندهی کند.

رزم‌آذر تصریح کرد: همان‌گونه که صدور خدمات فنی و مهندسی دارای سازمانی مخصوص است، لازم است کشت فراسرزمینی نیز دارای مسئول و مجری باشد؛ زیرا وجود دفتری برای این منظور نمی‌تواند کارایی‌های لازم را داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم کشت فراسرزمینی با ابلاغیه آیین‌نامه قانونی آن بتواند در کشور مؤثر واقع شود و در محصولاتی که نیازمند واردات آن هستیم، با همت تلاش‌گران کشورمان تولید شود.

گفتنی است، آیین‌نامه کشت فراسرزمینی در اوایل هفته گذشته به تصویب هیأت دولت رسید که بدین‌ترتیب تمامی برنامه‌های کشت در سایر کشورها قانونی‌تر شده و افرادی که برای این منظور مراجعه می‌کنند، با امنیت خاطر می‌توانند در کشور دیگر تولید داشته و تولیدات را در همان کشور به فروش برسانند یا برای کشور خودمان ارسال کنند.

منبع:ایانا
کد خبر 452c4af163db4adfac2fa2de23fb5215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =