کشاورزی> عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید بازار میوه شب یلدا را کنترل و تنظیم کند، گفت:رای اینکه اتفاقاتی که در فارس رخ داده در دماوند رخ ندهد، وزارتخانه جلسات کارشناسی برگزار کرده و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند.

علی ایرانپور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید با اقدامات کارشناسی شده تنظیم بازار مرکبات را از لحاظ کمی و کیفی بر عهده داشته باشد، گفت:هرگونه کاهش یا افزایش عرضه منجر به افزایش یا کاهش قیمت مرکبات خواهد شد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا افزود: در این ایام شوکی به بازار مرکبات و میوه وارد می شود که وزارت جهاد کشاورزی باید با برنامه ریزی آن را ساماندهی و کنترل کند.

 ذخیره سازی مرکبات برای عید نوروز

ایرانپور با بیان اینکه در حال حاضر در بخش مرکبات کمبودی در کشور احساس نشده و به اندازه کافی وجود دارد، ادامه داد: از اکنون تا بازار شب عید فرصت زیادی باقی نمانده که در این مدت باید ذخیره سازی کافی در سردخانه ها و عرضه به موقع در ایام شب عید داشته باشیم که تمام این فعالیت ها با برنامه ریزی و نیاز سنجی رخ می دهد.
وی با تاکید بر اینکه اگر بیش از نیاز میوه در بازار است با شرایط استاندارد برای شب عید ذخیره شود، اظهار داشت: به جای واردات مرکبات در شب عید از این میزان ذخیره شده استفاده شود.

 کنترل بازار میوه حل یک معادله چند وجهی است

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه در گذشته تعدد وظایف بین وزارت صنعت و کشاورزی وجود داشته است،افزود: طبق قانون در حال حاضر وزارت جهادکشاورزی تمام وظایف مربوط به باغداری و کشاورزی را بر عهده دارد و  برای اینکه اتفاقاتی که در فارس رخ داده در دماوند رخ ندهد وزارتخانه جلسات کارشناسی برگزار کرده و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:نیاز کشور، میزان تولید و ظرفیت  ذخیره سازی مرکبات مشخص و یک معادله چند وجهی است که به راحتی قابل حل است.

منبع:خانه ملت
کد خبر 45ff94c5f95d43819c7b0a288f6dc1a5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =