کشاورزی> رئیس سازمان چای از پرداخت حدود ۸۷ درصدی مطالبات چای‌کاران خبر داد و گفت: مابقی مطالبات نیز به زودی تامین و پرداخت می‌شود و تسهیلات به‌زراعی و صندوق توسعه چای تاکنون به هفت میلیارد تومان رسیده و تا پایان امسال درصددیم ۵۰ میلیارد تومان را در این زمینه برای باغداران تامین کنیم.

محمدولی روزبهان اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۲۰۲.۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و فردا نیز ۲.۵ میلیارد دیگر پرداخت می‌شود که جمعاً به حدود ۸۷ درصد مطالبات چایکاران می‌رسد و مابقی طلب ۱۳ درصدی باغداران نیز به زودی و با دریافت تدریجی سهم کارخانه‌های فرآوری تامین و پرداخت خواهد شد.

وی افزود: سرعت پرداخت مطالبات چایکاران با توجه به افزایش ۶۰ درصدی تولید این محصول به افزایش ۷۰ درصدی درآمد چایکاران، بیشتر از سال گذشته بوده است چرا که پارسال مجموع بهای برگ سبز خریداری شده از تولیدکنندگان به حدود ۱۳۷ میلیارد تومان رسید اما امسال ۲۳۴ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد.

روزبهان تصریح کرد: تسهیلات به‌زراعی و دیگر تسهیلاتی که از طریق صندوق توسعه چای به چایکاران داده است، تاکنون به ۷ میلیارد تومان رسیده و درصددیم تا پایان امسال ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت کنیم تا بتوانند برای امسال و سال بعد از آن استفاده کنند.

منبع:ایسنا
کد خبر 4833cb25e73d4efcb7ab1fdcfdc1723f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =