کشاورزی> رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت یارانه صادرات سیب زمینی به تجار استان خبر داد.

کریم مهری اظهار کرد: پیرو دستورآذرماه سال گذشته قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی و در راستای برنامه ریزی منسجم جهت پرداخت یارانه تخصیصی تکمیلی به صادرکنندگان سیب زمینی به ازای هر کیلو گرم صادرات سیب زمینی1500 ریال یارانه به تجار پرداخت می شود.

وی از بازرگانان استان خواست با حضور در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و تکمیل فرم های ویژه نسبت به دریافت یارانه صادراتی سیب زمینی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه سیب زمینی در این مرحله برای صادرکنندگانی می باشد که در بازه زمانی هشتم مهر سال 1394 تا 30 آذر 1394 اقدام به صادرات سیب زمینی کرده باشند، ادامه داد: میزان صادرات بایستی مستند به اسناد مثبته مورد قبول از جمله اسناد گمرکی باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه پرداخت یارانه صادرات سیب‌زمینی به تجار و بازرگانان در راستاس رویکرد حمایتی دولت یازدهم از تجار در زمینه صادرات محصولات کشاورزی است ، ادامه داد: با توجه به زمان تعیین لیست صادر کنندگان سیب زمینی به همراه میزان صادرات باید در سریعترین زمان جهت انجام اقدامات بعدی به مدیریت تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان اعلام شود.

وی از همه تجار و بازرگانان خواست از طریق مدیریت تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به تکمیل و ارائه مدارک جهت دریافت یارانه صادراتی سیب زمینی خود اقدام کنند.

آذربایجان‌شرقی با تولید سالانه 200 هزار تن سیب زمینی یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور محسوب می شود.

منبع:ایرنا
کد خبر 4a84bd32a70646a6bd659290fafe7735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =