۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کشاورزی> مدیر کل نظارت و ارزیابی بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از ممنوعیت عرضه چای سنواتی(در انبار مانده)خبر داد.

دکتر هدایت حسینی در زمینه نظارت بر محصول چای، گفت: نظارت مستمر بر محصولات چای وارداتی از مبداء بر اساس فرایند ثبت منبع و محصول از طریق مستندات فنی بهداشتی و بازرسی و همچنین چای تولید داخل از طریق صدور پروانه ساخت توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو انجام می شود.

وی ادامه داد: براساس آرای کمیته فنی قانونی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و بهداشتی، عرضه چای سنواتی(در انبار مانده) در بازارهای داخلی و همچنین صادرات محموله فوق به کشورهای همسایه و کشورهایی که به جمهوری اسلامی ایران چای صادر می نمایند، مجاز نمی باشد.

حسینی تاکید کرد: این موضوع به نحو مقتضی به همه معاونت های غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ گردیده تا در زمان صدور پروانه بهداشتی و ورود کالا، این ممنوعیت مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به نحوه تشخیص محصول چای مورد تایید وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: بر روی برچسب بسته بندی تمامی محصولات مورد تایید سازمان غذا و دارو از جمله چای، شماره پروانه ساخت به همراه لوگوی سازمان غذا و دارو قید گردیده است که از آن طریق می توان بر صحت کالاها اطمینان کرد.

منبع:مهر
کد خبر 4c2fda2682104d15a0e5a226b183202e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =