صنایع غذایی> اقتصاد غذا -به فاصله کوتاهی پس از انتشار خبر ارتقاء جایگاه شرکت صنعتی بهپاک از رتبه 220 به رتبه 161 در بین 500 شرکت برتر کشور، اکنون خبرهای جدید حاکی از آن است که در پی غیبت 8 ساله، بهپاک موفق به ورود به بازار فرابورس شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا  «فود پرس»، علیرضا شریفی مدیرعامل شرکت بهپاک در هفدهمین نشست خبری "یک دیدار- یک عرضه" فرابورس که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در آستانه بازگشایی نماد شرکت در سالن کنفرانس فرابورس برگزار شده بود، ضمن ابراز مسرت از بازگشت شرکت بهپاک به بازار سرمایه اعلام نمود که اکنون این شرکت هیچ بدهی معوقی ندارد و طی سال های گذشته، همواره سود ده بوده است.

شریفی نگاه و سبک مدیریت بخش خصوصی از جمله تصمیم گیری های سریع و منطقی در کنار شیوه مدیریت مشارکتی و کار تیمی و از همه مهمتر، برخورداری از نیروی انسانی وفادار و متخصص را عامل عملکرد مطلوب شرکت در 8 سال گذشته بر شمرد.

وی ارتقاء جایگاه شرکت در بین 500 شرکت برتر از ربته 220 به رتبه 161 را ناشی از افزایش فروش شرکت به مبلغ 4230 میلیارد ریال در سال مالی گذشته، دانست و ضمن ابراز خوش بینی در مورد آینده صنعت روغنکشی، ابراز امیدواری نمود که در اثر سیاست هایی که وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال 1394 در زمینه تعرفه واردات دانه، روغن خام و کنجاله در پیش گرفته، صنعت روغنکشی چشم انداز روشنی پیش روی داشته باشد که ضمن اینکه باعث اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هزاران نفر می شود، باعث خواهد شد تا دامداران و مرغداران کنجاله مرغوب و تازه و تصفیه کنندگان روغن نباتی روغن خام با کیفیت بالا و تازه مصرف نمایند.

به گفته شریفی، برآوردها نشان می دهد که در سال جاری دو میلیون تن دانه روغنی در کشور روغنکشی می شود که هر چند نسبت به سال گذشته ، تفاوت چشمگیری ندارد ولی در هر حال به معنی بالفعل شدن 45درصد ظرفیت صنعت روغنکشی کشور است در حالی که در حدفاصل سال های 1385 تا 1393، به طور میانگین فقط 8درصد ظرفیت صنعت روغنکشی کشور، فعال بوده است.

وی اظهار داشت: چنانچه تعرفه کنجاله از 10درصد فعلی به 15درصد افزایش یابد و ضریب معافیت گمرکی واردات روغن خام و دانه در ازاء خرید دانه داخلی با نرخ تضمینی به خصوص در مورد دانه سویا، افزایش معنی داری پیدا کند، سال پیش روی، سال افزایش قابل توجه سطح زیر کشت دانه های روغنی و نیز سال شکوفایی صنعت روغنکشی خواهد بود که این به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید داخلی دانه های روغنی و صنعت روغنکشی است.

شریفی در پاسخ به سوالی در خصوص زیان انباشته و بدهی های معوق شرکت بهپاک خاطرنشان کرد:  اکنون زیان انباشته 500 میلیارد ریالی بهپاک و بدهی معوق 710 میلیارد ریالی شرکت صفر شده و شرکت وارد دوره طلایی خود شده است.

مدیرعامل شرکت بهپاک دسترسی به ریل قطار، نام های تجاری معتبر، موقعیت جغرافیایی مناسب، تکنولوژی منحصر به فرد تولید پروتئین، ظرفیت خشک کن ها و سیلوها، برخورداری از بزرگترین پخش های سراسری و کارکنان جوان و متخصص و نزدیکی به بندر امیرآباد را از مهمترین نقاط قوت و فرصتهای شرکت برشمرد.


کد خبر 50896a64ff284df89b09e9c70822efde

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =