وقفه در صادرات شکر دومین تولیدکننده بزرگ دنیا

مشکلات زنجیره تامین در هند که باعث افزایش هزینه‌های حمل بار و کاهش حاشیه سود بازرگانان شده، صادرات شکر از دومین تولیدکننده بزرگ دنیا را دچار تاخیر می کند.

 واگن‌های ریلی به دلیل تقاضای بالا از سوی بخشهای مهم دیگری مانند زغال سنگ برای نیروگاهها دچار کمبود شده و به افزایش نرخ حمل زمینی محموله منتهی شده است. فروشندگان با مشکلات دیگری شامل قیمتهای بالای دیزل و محدود بودن فضای انبار در بعضی از بنادر مواجه هستند.

به گفته مدیر تجارت کالای شرکت گریدینت کامرشیال، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، برای صادرکنندگان هندی رسیدن به هدف صادرات شش میلیون تن در سال مالی جاری که از اکتبر آغاز شد، دشوار خواهد بود. نرخ کرایه کامیونها در یک ماه گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و به سود لطمه می زند.

محدودیتهای حمل هند ممکن است ارسال محموله‌ها از سوی شرکتهای تولیدکننده هندی را که قراردادهایی برای صادرات حداکثر چهار میلیون تن شکر در فصل جاری امضا کرده اند به تاخیر بیاندازد اما به دلیل بارندگیهای غیرفصلی در نوامبر، تامین محصول را دیرتر شروع کردند. فروش کمتر هند ممکن است باعث افزایش قیمتهای جهانی شکر شود که اخیرا به پایین‌ترین حد در شش ماه گذشته نزول کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به گفته یک مدیر هندی، توافقهای صادرات جدید در حال حاضر امضا نشده اند زیرا قیمتهای جهانی بسیار پایین هستند. قیمت بالای ۲۰ تا ۲۰.۵ سنت در هر پوند برای صادرکنندگان هندی سودآور خواهد بود. قیمتها در حال حاضر حدود ۱۸ سنت است.

منبع:ایسنا

کد خبر 51750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =