جو سازی رسانه ای علیه تغییر وضع موجود در شرکت بازرگانی دولتی ایران

اقتصاد غذا> از موقع روی کار آمدن دولت سیزدهم هر زمان که بحث نقد عملکرد و تغییرات در مدیریت شرکت بازرگانی دولتی ایران به گوش می رسد جریانی رسانه ای به صورت خود جوش! عیله گزینه مورد نظر اقدام به جوسازی و تخریب می کند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، در حالی که سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سفر به استان لرستان به صراحت بیان می کند که بانیان وضع موجود در دولت سیزدهم جایی ندارند اما متاسفانه به رغم تاکیدات و صراحت رئیس جمهور همچنان بانیان وضع موجود در وزارتخانه های مهم تولیدی و اقتصادی به ویژه وزارت جهاد کشاورزی حضور پررنگی دارند.
طی ماه های اخیر نیز هر گاه گلایه از عملکرد دولت در زمینه کالاهای اساسی،  تنظیم بازار و کیفیت آنها زیاد شده و بحث تغییرات مدیران جا مانده از دولت قبل در شرکت بازرگانی دولتی ایران به میان می آید جریانی رسانه ای و با بهره گیری از شبکه های اجتماعی و برخی سایت های نه چندان مطرح سعی در تخریب گزینه های جانشینی دارند.
به طوری که در آخرین جریان سازی ایجاد شده یکی از فعالان رسانه ای پرسرو صدا با اعلام اینکه دکترعلیرضا کریمی وثیق به عنوان مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از سوی وزیر جهاد کشاوری منصوب شده است با به میان کشیدن مدرک تحصیلی او به عنوان دکتر دندانپزشک سعی در غیر قانونی بودن این انتصاب و تخریب وجهه او کرده است. مطلبی که در برخی سایت ها نیز باز نشر شده است.
این موضع در حالی جای تامل دارد که نگاهی به لیست مدیران ارشد شرکت بازرگانی دولتی ایران نشان می دهد که بسیاری از آنها تحصیلات مرتبط با حوزه کاری خود را ندارند.
این جو سازی علیه دکترعلیرضا کریمی وثیق در حالی برای چندمین بار به راه افتاده است که به عقیده بسیاری او محبوب ترین چهره دولتی در حوزه گندم، آرد و نان کشور است و رابطه و شناخت بسیار دقیقی از فعالیت های این بخش اقتصادی دارد.
نگاهی به کارنامه اجرایی علیرضا کریمی در سمت هایی نظیر عضو هیات مدیره و معاونت بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک، مشاور حقوقی و معاون پشتیبانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، رئیس کانون هماهنگی علمی و فناوری زنجیره گندم و آرد و نان کشور، عضو شورای عالی نوآوری سرمایه گذاری غدیر، عضو کانون فناوری صنعت برنج، مشاور معاون تجاری سازی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و مدیریت پژوهشکده غلات و مسئول طرح توسعه سیلو در کشور تنها بخشی از کارنامه اجرایی او در بخش های مختلف است.
به گفته برخی از کارشناسان، علیرضا کریمی یکی از چهره های تاثیر گذار و مجری طرح آزاد سازی گندم، آرد و نان در دولت محمود احمدی نژاد بود که توانستند این جراحی بزرگ اقتصادی در آن زمان را با موفقیت انجام دهند.
حال باید منتظر ماند و دید آیا وزیر جهاد کشاورزی برای تغییرات مدیریتی در شرکت بازرگانی دولتی ایران مقهور جریان سازی های رسانه ای می شود و یا  با بهره گیری از نیروهای توانمند و دلسوز برای بازشدن گره های موجود نیروهای زبده را به کار می گیرد.
کد خبر 51842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =