صادرات بیش از ۱۸۰ هزار کیلوگرم ماهی از چهارمحال و بختیاری

 مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۰ هزار و ۱۸۶ کیلوگرم ماهی از چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

محمد اسدی  با اشاره به افزایش صادرات ماهی از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۸ هزار و ۵۹۶ کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، ۳۱ هزار و ۵۹۰ کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد و ۱۱ هزار کیلوگرم تخم ماهی پرورشی مصرف خوراکی از استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات به کشور روسیه است، عنوان کرد: ماهی تولید شده در استان استانداردهای غذایی این کشور را دریافت کرده به همین منظور با استقبال خرید از کشور روسیه همراه بوده است.

مدیر کل دام پزشکی چهارمحال و بختیاری به صادرات خوراک و مکمل آبزیان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از ۱۲ میلیون و ۷۴۳ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل آبزیان از استان صادر شده است.

اسدی با بیان اینکه چهار محصول به چهارمحال و بختیاری وارد شده است، افزود: گوشت مرغ منجمد، خوراک و مکمل طیور، نهاده دامی و داروی دامپزشکی از جمله اقلامی هستند که به استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه ۵۱۵ مزرعه ماهی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، مطرح کرد: از این تعداد ۴۱۵ مزرعه فعال است.

مدیر کل دام پزشکی چهارمحال و بختیاری به مراقبت‌ها و بازدیدهای مستمر کارشناسان دامپزشکی از شیلات اشاره کرد و افزود: طی ۹ ماه امسال بیش از ۷۰۰ بازدید برای بررسی نحوه تولید ماهی، عدم شیوع بیماری و سنجش کیفیت انجام شده است.

منبع:مهر

کد خبر 51966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =