کنترل قیمت ها و تأمین کالاهای اساسی در کرمان پیگیری شود

استاندار کرمان با تاکید بر لزوم کنترل قیمتها و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم گفت: در خصوص تأمین کالاهای اساسی در ایام نوروز و ماه رمضان نباید مشکلی وجود داشته باشد.

 بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با سه دستور کار برگزار شد، علی زینی وند در این جلسه تاکید کرد که برآوردی از نیاز استان کالاهای اساسی انجام شود و برنامه ریزی لازم برای تأمین کالاهای مورد نیاز به ویژه در ایام نوروز و ماه رمضان انجام شود.

زینی وند با اشاره به تلاطم بازار مرغ گفت: در این زمینه نیز باید با برنامه ریزی لازم زمینه تأمین این کالا در استان فراهم شود و کمبودی در این زمینه در ماههای آینده وجود نداشته باشد.

وی گفت: کمیته‌های ذیل ستاد استانی تنظیم بازار، آنالیز قیمت‌ها را دقیق انجام داده و با رعایت حال شهروندان، سود توزیع کننده و خرده فروشان نیز در نظر گرفته شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: کالاهای اساسی باید در دسترس مردم قرار داشته باشد، کمبود گوشت سفید مورد نیاز از طریق مرغ منجمد رفع شود.

سازمان تعاون روستایی در خصوص تأمین میوه ویژه تنظیم بازار شب عید، گزارش اقدامات لازم و صورت گرفته را ارائه داد و تاکید شد تا جهت ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز با سردخانه‌های موجود در استان قرارداد منعقد شود که در صورت تأمین میوه مورد نیاز توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی، مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

همچنین در ارتباط با بحث سهمیه‌های شکر و برنج تنظیم بازار مقرر شد، شکر موجود به صورت بسته‌بندی یک کیلویی به مصرف‌کننده عرضه شود و در این بین سهم شمال و جنوب استان براساس سرانه جمعیتی به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد است.

از دیگر مصوبات این جلسه در خصوص تأمین تخم‌مرغ نطفه‌دار توسط شرکت پشتیبانی امور دام بود که مقرر شد، تخم مرغ مورد نیاز واحد تولیدی مرغ ماهان در اختیار آن واحد قرار گیرد تا این واحد جوجه‌های یک روزه را در اختیار مرغداری‌های استان قرار دهد.

منبع:مهر

کد خبر 51971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =