همایشی در راستای معرفی نقش بی‌بدیل بانوان در کارآفرینی صنعت غذا و گردشگری

صنایع غذایی> اقتصادغذا - دومین همایش تقدیر از بانوان کارآفرین صنعت غذا و گردشگری با هدف ارج نهادن به حوزه کارآفرینی و نمایان ساختن تلاش و همت بانوان فعال در حوزه صنایع‌غذایی، خدمات غذا و گردشگری و همچنین با همکاری اساتید، پیشکسوتان و نخبگان صنایع غذایی و خدمات وابسته، در تاریخ 23 بهمن‌ماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، دنیا اخگری، دبیر همایش بانوان کارآفرین صنعت غذا و گردشگری و رییس دپارتمان باشگاه غذا و خوراک‌شناسی یونسکو در جمع خبرنگاران و در نشست هم‌اندیشی که در راستای برگزاری دومین همایش برگزار شده بود، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: این همایش که تصمیم به توسعه زیرساخت‌های فعالیت‌های بانوان این حوزه گرفته و درنظر دارد بستری را فراهم آورد تا مسیر فعالیت ارزشمند آن‌ها بهتر از گذشته نمایان شده و بدرخشد، دیگر اهدافی همچون حمایت و پشتیبانی از بانوان سرآشپز و کارآفرین صنعت غذا و گردشگر؛ نمایش زبان قالب ایران در آن سوی مرزها از طریق آشپزی سنتی و معرفی فعالیت بانوان این حوزه؛ تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه آشپزی، خدمات غذا و گردشگری؛ توسعه برندسازی صنعت غذا و گردشگری ایران؛ آشنایی هرچه بیشتر مردم با نوع فعالیت بانوان سرآشپز و کارآفرین صنعت غذا و گردشگری؛ رشد صنعت غذا و گردشگری همزمان با توسعه فرهنگ کشور و تلفیق بهینه مباحث غذا و گردشگری با یکدیگر را دنبال می‌کند.
وی افزود: با توجه به اهمیت و ارزش فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی بانوان در صنایع مختلف، این همایش می‌تواند بستر مناسبی را ایجاد کند که بانوان نخبه، خلاق و کارآفرین فعال در بخش کسب و کار و برندسازی حوزه خدمات غذا، نوشیدنی و گردشگری بتوانند آنطور که شایسته است، خود را به جامعه و دیگر متخصصان مربوطه معرفی نمایند.
اخگری خاطرنشان ساخت: از دیگر محورهای این همایش تخصصی می‌توان به بررسی نیازها و توانایی بانوان سرآشپز و کارآفرین صنعت غذا و گردشگری؛ مهندسی آشپزی و خدمات غذا در صنعت گردشگری؛ بررسی فعالیت بانوان سرآشپز و کارآفرین در شهرهای مختلف ایران؛ توسعه فرهنگ ‌سازی در تعیین نقش ‌آفرینی سرآشپز و کارآفرین صنعت غذا و گردشگری؛ معرفی غذاهای سنتی، بومی و محلی جهت توسعه صنعت غذا؛ آشنایی با بانوان موفق و فعال صنعت غذا و گردشگری با هدف توسعه و ارتقا حوزه؛ نقش کارگاه‌های آموزشی در توسعه فعالیت بانوان سرآشپز و کارآفرین صنعت غذا و گردشگری و بررسی چارچوب‌های مهمان ‌نوازی و میزبانی از دیدگاه بانوان سرآشپز و کارآفرین صنعت غذا اشاره کرد.
اخگری افزود: همواره برای برگزاری این همایش درصدد بودیم تا در کنار آقایان، خانم‌ها هم معرفی شوند، چرا که در نظر است به توانمندسازی بانوان کمک شده و توانایی‌های آنها معرفی شود.
مدیرعامل شرکت نگاه آرمانی تیسان، مجری این همایش خاطرنشان کرد: در نخستین همایش، از بانوان سرآشپز تقدیر شد و امسال هم «تدکس بانوان» به همایش اضافه شده تا استراتژی‌های کارآفرینی در حوزه خدمات غذا مورد بررسی قرار گیرد.
رفتاری: رستوران‌ها به‌جای آشپزمداری مالک مدارند
بر پایه این گزارش نادر رفتاری، عضو کمیسیون کارآفرینی یونسکو، کارآفرین و مشاور کسب و کار و صاحب امتیاز برند رفتاری که از سخنرانان اصلی همایش نیز به‌شمار می‌رود، گفت: بانوان ما عموماً در سه بخش فعالیت در منزل، فعالیت در صنعت و فعالیت در رستوران عموماً توانمندی‌های خود را به منصه ظهور می‌گذارند که اهمیت کار آنها در هر سه گروه ارزشمند است و باید مقدمات ارتقای آنها در هر سه بخش فراهم شود.
وی با تأکید بر این‌که صنعت رستوران‌داری کشور 30 تا 40 سال از دنیا عقب است، تأکید کرد: متأسفانه به‌دلیل آنکه همیشه آنقدر مشتری وجود دارد که برای صاحب یک برند رستورانی نگرانی ایجاد نکند، عموماً هیچ‌یک از استانداردهای این صنعت که در دنیا رعایت می‌شود، در کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد و شایسته است استاندارد ارایه خدمات در صنعت رستوران‌داری کشور ارتقا یابد.
وی با تأکید بر این‌که در هر رستورانی که یک بانو در آشپزخانه‌اش قرار گرفته باشد، منجر به تغییر ادبیات آن رستوران می‌شود، گفت: این مسأله موجب می‌شود که حتی نحوه برخورد با مشتری در آن مجموعه تغییر ‌کند.
عضو کمیسیون کارآفرینی یونسکو و مالک برند رفتاری اظهار داشت: رستوران‌ها به‌طور کلی مکمل تولید هستند و البته نباید از نظر دور داشت که یکی از ضعف‌های صنعت رستوران‌داری کشور این است که آشپزخانه‌های رستوران‌های ما آشپزمدار نیستند و بیشتر مالک مدارند که این مسأله چندان موجه نیست.
دکتر کریمی تفرشی: ایجاد حس خودباوری در بانوان ارزشمند است
بر پایه این گزارش دکتر مهدی کریمی تفرشی، رییس هیأت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها، رییس هیأت مدیره هلدینگ آل ام کاتی و رییس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی کشور نیز در این جلسه گفت: هر حرکتی که در راستای حمایت از بانوان صورت گیرد در ذات خود حرکت ارزشمندی تلقی می‌شود و استقلال بانوان همواره حرکت مقدسی به‌شمار می‌رود.
وی افزود: در اینگونه همایش‌ها باید به‌گونه‌ای عمل شود که حس خودباوری در بانوان ایجاد شود و توجه به مسایل دیگر نباید در اولویت باشد.
گفتنی است شرکت نگاه آرمانی تیسان، مجری این همایش است و خانم عصمت قانعی مدیرعامل و مؤسس شرکت صنعتی بازرگانی نگین گلستان (بسته‌بندی موادغذایی)، رییس هیأت مدیره و مؤسس شرکت نیلبرگ خزر (تولید قند و نبات) و نایب رییس انجمن تولیدکنندگان قند از شکر یکی از سخنرانان اصلی این همایش به‌شمار می‌رود.
 نادر رفتاری، عضو کمیسیون کارآفرینی یونسکو، کارآفرین و مشاور کسب و کار و صاحب امتیاز برند رفتاری، دکتر مهدی کریمی تفرشی، رییس هیأت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها، رییس کارگروه احیای کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل یونسکو و رییس هیأت مدیره تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی کشور و دکتر محمدمهدی روحانی، کارآفرین بیزینس کوچ و مدیرعامل مجموعه سرای ابریشم نیز به‌عنوان سخنرانان اصلی این همایش به‌شمار می‌روند.
کد خبر 52010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =