رئیس جمهور ترکیه مالیات مواد غذایی اساسی را کاهش داد

رئیس جمهور ترکیه از کاهش مالیات بر ارزش افزوده مواد غذایی اساسی در این کشور خبر داد.

 «رجب طیب اردوغان» امروز (شنبه) در نشست تبلیغاتی «مدل اقتصاد ترکیه، برنامه‌های جدید و تدابیر مبارزه با تورم» که در کاخ «وحید الدین» استانبول برگزار می‌شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی غذایی در ترکیه از هشت به یک درصد کاهش می‌یابد.  

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه خبرگزاری آناتولی به نام این مواد و کالاها اشاره‌ای نکرده است اما به نقل از رئیس جمهور این کشور که بصورت ویدئو کنفرانس سخنرانی می‌کرد، افزود:  کالاهای مشمول کاهش مالیات بر ارزش افزوده سهم زیادی در سبد تورمی دارند.  

وی گفت: ما در مسیر توسعه اقتصاد کشورمان از طریق سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و مازاد حساب جاری پیش می‌رویم. 

بخش اعظم درآمد دولت ترکیه از محل دریافت مالیات مستقیم و غیرمستقیم تامین می‌شود و اقتصاد حدود ۹۰۰ میلیارد دلاری ترکیه بر دریافت مالیات استوار است. 

۶۵ درصد از مالیات در کشور ترکیه به شکل مستقیم دریافت می‌شود و نرخ مالیات بر ارزش افزوده در این کشور بیش از ۱۸ درصد تعیین شده است. 

حدود ۴۰ نوع مالیات در کشور ترکیه دریافت می‌شود که بالاترین نرخ مالیات مربوط به سوخت، سیگار و مشروبات الکلی تعیین شده و دو برابر قیمت واقعی خود کالا به عنوان مالیات دریافت می‌شود. 

کالاهای لوکس نیز که هر سال فهرست آن‌ها توسط دولت اعلام می‌شود، علاوه بر عوارض سنگین وارداتی، مشمول دریافت ۴۰ درصد مالیات است. 

دولت ترکیه در سال‌های گذشته برای رونق دادن به اقتصاد خود مالیات در برخی بخش‌ها به خصوص مالیات واحدهای تولیدی و صنعتی، واحدهای کارآفرین و اشتغال‌زا و خرید و فروش مسکن را کاهش داده است.

کد خبر 52064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =