متوسط قیمت تولیدکننده (سرخرمن) محصولات و هزینه خدمات کشاورزی پاییز ١٤٠٠

مواد غذایی> اقتصا دغذا- متوسط قیمت تولیدکننده (سرخرمن) محصولات و هزینة خدمات کشاورزی پاییز ١٤٠٠ از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، در بخش حبوبات، متوسط قیمت لوبیا قرمز ٢٣٥٠٦٦ و لوبیا چیتی ٣٣٢٣٧٠ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٢٤,٣ و ٤٢.٥ درصد افزایش داشته­ است.

در پاییز سال ١٤٠٠، در بخش غلات، متوسط قیمت ذرت دانه­ای ٥٦٢٠٠ ریال و برنج ٣٩٤٥٥٣ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ٩٩ به ترتیب ٥٦,٤ و  ٦١.٤  درصد افزایش داشته ­است.

در بخش حبوبات، متوسط قیمت لوبیا قرمز ٢٣٥٠٦٦ و لوبیا چیتی ٣٣٢٣٧٠ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٢٤,٣ و ٤٢.٥ درصد افزایش داشته­ است.

در بخش محصولات جالیزی، متوسط قیمت هندوانه ٣٢٩٥٩ و خیار ٥٣٠٦٤ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل به ترتیب ٦٩,٩ و ٢١.٢ درصد افزایش داشته­ است و متوسط قیمت خربزه ٦٥٨٥٤ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل ٢١٦.٣ درصد افزایش داشته ­است.

در بخش سبزیجات، متوسط قیمت سیب­ زمینی ٤٢٧٩٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠٨,٧ درصد افزایش و متوسط قیمت پیاز ٣١٠٢٥  درصد بوده که نسبت به فصل پاییز سال گذشته ٢.٤ درصد کاهش داشته ­­است. به علاوه، متوسط قیمت گوجه­ فرنگی ٥٤٣٢٢ و بادمجان ٣٠٧٩٢ ریال بوده که به ترتیب ١٧٣.٩ و ١٠١.٠ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته ­است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، متوسط قیمت یونجه ٤٧٥٦٦ و ذرت علوفه ­ای ١١٢٠٠ ریال بوده که نسبت به پاییز ٩٩ به ترتیب ٩٠,٨ و ١٣٩.١ درصد افزایش داشته­ است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، متوسط قیمت انار ١٠٠٤١٨ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ٨٣,٢ درصد افزایش نشان می­ دهد.  

در بخش میوه‌های دانه ­دار، متوسط قیمت سیب درختی ٦٨٧٦٦ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٤,٦ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت انگور ٨٩٢١٤ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ٨٧.٢  درصد افزایش داشته­ است.

در بخش دامداری سنتی، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و برة پرواری زنده ٥٣٢٣٠٥ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ٥٢٩٢٢٥ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٩,١  و ٤٤.٣ درصد افزایش نشان می­ دهد.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ١٠٢٥٦١ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ٦٢٣٢٤ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ٩٩ به ترتیب  ٤٧,٥ و ٦٥.٢ درصد افزایش نشان می ­دهد.

در بخش هزینة خدمات ماشینی، هزینة شخم زمین زراعی آبی ٥٧٥٨٠١٢ ریال در هر هکتار و هزینة شخم زمین زراعی دیم ٤٤٥٥٥٢٧ ریال در هر هکتار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٤٦,٧  و ٥٢.١ درصد افزایش داشته­ است.

در بخش دستمزد نیروی کار، متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه­ چین مرد ٢٠٧٩٤٢٠ ریال و متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه‌چین زن ١٦١٥٣٥٧ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال ٩٩ به ترتیب ٤٨,٦ و ٥٠.٢ درصد افزایش داشته است. در این فصل، متوسط دستمزد روزانه کارگر تنک­کار مرد ١٨٨٤٣١٣ ریال و متوسط دستمزد روزانه کارگر تنک­کار زن ١١٥٣٤٩٦ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل به ترتیب ٤٧.٩  و ٤٣.٦  درصد افزایش داشته­ است.

اطلاعات تفضیلی در قالب جدول اکسل در فایل پیوست موجود است. کلیک کنید

کد خبر 52148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =