پرداخت بیش از ۸۱ میلیارد ریال غرامت به بخش کشاورزی منطقه سبزوار

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار از پرداخت بیش از ۸۱ میلیارد ریال غرامت به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 مهشید راهبر گفت: ۸۱ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال غرامت بیمه محصولات کشاورزی و دامی در سال زراعی گذشته (از مهر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰) به شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، داورزن و ششتمد اختصاص یافت.

 به گفته او این میزان، برای جبران خسارات وارد آمده به بهره برداران بخش‌های کشاورزی، دام و طیور در غرب خراسان رضوی بوده است.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: در سال زراعی گذشته، ۱۸ هزارو ۷۶۸ بیمه نامه در زیربخش‌های زراعت، باغات، تنه درختان، منابع طبیعی، دام و طیور صادر شد که موجب جذب۶۴ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال حق بیمه سهم بیمه گذار و ۱۰۴ میلیارد و۸۳۷ میلیون ریال یارانه دولت شده است.

به گفته راهبر خسارت‌های بخش دامی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی بر اثر بیماری و حادثه همچون بیماری‌های عفونی واگیردار شامل تب برفکی، طاعون، آبله و بخش کشاورزی، و باغی نیز خسارت‌های مرتبط با خشکسالی، سرما و یخبندان بوده است.

او گفت: با توجه به حادثه خیز بودن این منطقه در خوزه بلایای طبیع مختلف است تولیدکنندگان می‌توانند با پرداخت حق بیمه‌ای اندک، از حمایت صندوق بیمه کشاورزی برخوردار شده و از مزایای بیمه در برابر تمام مخاطرات این بخش بهره‌مند شوند.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: این صندوق با ارائه تعرفه‌های متنوع و طرح‌های نوین بیمه ای، سعی در جلب اعتماد بیشتر جامعه کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد و با افزایش سرعت و کیفیت خدمات بیمه ای، امکان برخورداری بیشتر بهره برداران و تولیدکنندگان این بخش را فراهم آورده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 52166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =