نگران تامین کالای اساسی و ارز نیستیم/ ‌اقدامات دولت در ۶ ماه اخیر خوب بود

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌امروز نگران تامین کالای اساسی و ارز نیستیم، گفت: ‌اگر نسبت به کالاهای اساسی، منابع ارزی، تامین منابع و امور زیرساختی مشکل نداریم یعنی کارهای خوبی انجام شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ‌در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم مازندران با تبریک اعیاد شعبانیه‌ اظهار ‌داشت: دوست می‌داشتم که در سفر مردمی عرض سلام ادب و احترام خدمت همه مردم استان به ویژه شهدا می‌داشتم، اما ‌شرایط کرونا اجازه نمی‌دهد که اجتماعات مردمی برگزار شود و از این تریبون از مردم عذرخواهی می‌کنم که سفر ما با شرایط کرونایی همراه شده است.  

رئیس جمهور با ادای احترام به شهدا، ایثارگران، جانبازان و علمای و با اشاره به رشادت‌های سرداران شهید استان مازندران افزود:: ‌این بزرگان نه تنها برای کشور ما بلکه برای جهانیان مایه فخرند. این سرداران مایه فخر استان و کشور هستند. علما و روحانیون بزرگی در مازندران از جمله آیت کوهستانی،  علامه ابن شهرآشوب، علامه حسن زاده آملی و همچنین  پاسداران  با عظمتی و دانشمندان نام آور هستند و به آنان افتخار می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از ‌ظرفیت نخبگان دانشگاهی به عنوان اتاق فکر و اندیشه‌ورزی تصریح کرد: وجود دانشگاه در کنار اقتصاد، دریا، معدن، صنعت در کنار تجارت بسیار مهم است و استاندار مازندران این موضوع را پیگیری کند و تاکید دولت است که مدیران مختلف بخش‌ها اتاق‌های فکری داشته باشند که از ظرفیت نخبگان استفاده کنند.

رئیس جمهور ‌با بیان اینکه ‌نظام مسائل استان باید تعریف و تثبیت شود و راهکارهای برون رفت از مشکلات بهره گیری از دیدگاه های دانشگاهیان است، تاکید کرد: بودن دانشگاه در کنار محیط زیست، جنگل، اقتصاد معدن، صنعت، کشاورزی و دهها طرح عمرانی و اقتصادی دیگر در مازندران مورد تاکید است که استاندار نشست های نخبگانی را با جامعه علمی و دیگر اقشار برگزار کند.

وی با بیان اینکه مدارس شاهد باید مورد نظارت قرار گیرد و تکریم خانواده شهدا باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد، گفت: اگر جامعه شهدا و ایثارگران مشکلاتی دارند باید در چارچوب قانون حل شود و اگر نقص قانونی وجود دارد باید برای رفع آنان اقدام شود. ستاد زن و خانواده باید در کشور فعال شود و مورد تاکید رهبری است، شورای انقلاب فرهنگی در این ارتباط برنامه های محوری دارد و دولت این موضوع را بسیار راهبردی و اساسی می‌داند.

رئیسی با بیان اینکه از ظرفیت نخبگان و جوانانی که خلاقند استفاده می‌شود، اضافه کرد: دولت سیزدهم دولت حزب و جریان سیاسی نیست و بیش از نصف مدیران را بعد از انتخابات به سراغشان رفتیم و محور انتخاب من در مدیریت شایسته‌سالاری بوده و به هیچ عنوان نگاه ما در انتصابات رویکرد جناحی نبوده است.

وی مازندران را قطب کشاورزی دانست و ادامه داد: با وجود آنکه زیرساخت ها در روستاها فراهم شده اما مهاجرت ها از روستا به شهر افزایش یافته و این روند در مازندران بحرانی نیست اما به هرحال باید برای حمایت از روستاییان در بحث ارائه تسهیلات و خدمات و خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید تلاش شود. بیشترین اعتبارات سفر استانی دولت به مازندران در بخش کشاورزی است و باید همه ما دست به دست بدهیم که تولید کشاورزی رونق یابد. ما باید صنایع تبدیلی را در استان مازندران برای ارزش افزوده در محصولات کشاورزی را افزایش دهیم و اگر می بینیم برخی از کشورها پیشرفت های خوبی در بخش کشاورزی دارند به دلیل بهره وری و استفاده از فناوری نوین در بخش کشاورزی است.

رئیس جمهور به بیان این که مسئله مهم در استان بحث حفاظت محیط زیست است و در ارتباط با این موضوع در مازندران بسیار جدی است، گفت: جنگل در مازندران در حال تعرض است در قلب جنگل این استان اکنون ساختمان در حال ساخت است، این موارد در عرصه های طبیعی شمال اصلا پذیرفتنی نیست.  فردا استاندار مازندران باید کارگروه تشکیل دهد و برای لغو مجوز و تخریب این ساختمان اقدام شود و برخورد سریع صورت بگیرد. با دستگاه اجرایی که مجوز ارائه می‌دهد باید برخورد شود و باید سریعا انجام شود و مردم هم در جریان قرار گیرند که این ساختمان با چه مجوزی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم که کارهای خلاف قانون انجام شود و در ارتباط با تالاب میانکاله هم در این سفر استانی تدابیری اندیشیدم و بررسی شد که چگونه از این ظرفیت با رعایت چارچوب زیست محیطی استفاده شود، خاطرنشان کرد:‌ در بحث سواحل هم باید کارگروه تشکیل شود تا از سواحل نشاط آفرین و امیدبخش و امن استفاده شود و این سواحل آزاد شد و برای مردم است اما باید از آن ضابطه مند استفاده شود.

رئیسی با اشاره به اینکه اقدامات دولت در 6 ماه اخیر خوب بوده اما کارهای عقب مانده زیاد است که باید آن را جبران کنیم، اظهار داشت: به زودی گزارش‌هایی را در این ارتباط به مردم ارائه خواهیم داد و به برکت خون شهدا اقداماتی انجام شده و دوستان دولت شبانه روز مشغول هستند تا به امید خدا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه ‌امروز نگران تامین کالای اساسی و ارز نیستیم، ادامه داد: ‌اگر نسبت به کالاهای اساسی، منابع ارزی، تامین منابع و امور زیرساختی مشکل نداریم یعنی کارهای خوبی انجام شده است.

منبع:تسنیم

کد خبر 52284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد علی حشمتی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    حذف آذر ۴۲۰۰ تومانی باعث نابسامانی در بازار بورس تورم ورکود بازار می‌شود ضمن اینکه دلالان در بازار آشفته سود های کلان به جیب زده و مردم ضعیف اسیب بیشتری خواهند دید