شیوع آنفولانزای مرغی در فرانسه ۱۰ میلیون ماکیان را از بین برد

منابع فرانسوی اعلام کردند بر اثر شیوع آنفولانزای مرغی بیش از ۱۰ ملیون پرنده معدوم شدند.

«ژولین دنورماندی» امروز (سه شنبه) اعلام کرد رانسه به برخی از کشاورزان اجازه داده است تا طیور خود را با خفگی بکشند تا از گسترش سریع آنفولانزای پرندگان جلوگیری کنند که مقابله با کشتار گسترده را برای خدمات دامپزشکی دشوار کرده است.

براساس گزارش رویترز این عمل که تنها به دلیل افزایش مجدد شیوع بیماری در بخش غربی کشور که میزبان حدود ۲۵ درصد از گله طیور کشور است مجاز است، مورد انتقاد اتحادیه‌های مزرعه و فعالان حمایت از حیوانات قرار گرفته است که می‌گویند ظالمانه و غیرقابل قبول است. اما وزیر کشاورزی فرانسه در این پاسخ به این انتقادات گفت: «ما راه‌حل‌های دیگر را ترجیح می‌دهیم، اما ین تنها راه‌حل برای جلوگیری از مواقعی است که حیوانات در طی چند ساعت یا چند روز می‌میرند.»

پس از موجی از موارد ابتلا در جنوب غربی فرانسه که منجر به معدوم سازی حدود ۴ میلیون پرنده شد، فرانسه در تلاش است تا شیوع بیماری را مهار کند که طی ماه گذشته به سرعت در منطقه «Pays de la Loire» (یک منطقه بزرگ طیور در بالای اقیانوس اطلس فرانسه) گسترش یافته است.

آنفولانزای پرندگان اغلب توسط پرندگان وحشی مهاجر منتقل می‌شود. سویه بسیار تهاجمی و بسیار مسری H۵N۱ در ماه‌های اخیر به سرعت در اروپا گسترش یافته است و باعث کشتار گسترده ماکیان (طیوری که توانایی نگهداری از آنان توسط انسان وجود دارد) در چندین کشور به‌ویژه ایتالیا شده است.

کد خبر 52326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =