رییس کل دادگستری هرمزگان: تمامی کالاهای فله موجود در گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص شد

پس از سفر رییس قوه قضاییه به استان و دستور برای تعیین تکلیف اموال موجود در گمرک شهید رجایی بندرعباس، تمامی کالاهای فله وارداتی، ترخیص شده و موجودی این اقلام در این گمرک به صفر رسیده است.

مجتبی قهرمانی روز شنبه با اعلام این خبر گفت : در پی دستور رییس قوه قضاییه، با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گمرک و صاحبان کالا، ‌تعداد ۵۹۴ کانتینر شامل ۲۰۵ ردیف کالای فله ترخیص شده است که بر این اساس و با توجه به آمار اعلام شده توسط مسوولان گمرک، هم اکنون موجودی این کالاها در گمرک شهید رجایی بندرعباس، صفر شده است‌.

وی گفت: اقدام‌های لازم به منظور انجام تشریفات گمرکی جهت ترخیص حدود ٢هزار کانتینر کالای متروکه مربوط به سال ١٤٠٠ نیز در روزهای اخیر صورت گرفته است.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: اتخاذ رویکرد مسائله محور و تخصصی در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسوولیت‌های دستگاه قضا به ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه است، نقطه کانونی اقدام‌ها و برنامه‌های سفر اخیر رییس قوه قضاییه به استان هرمزگان بوده است.

وی گفت: به اذعان مسوولان گمرک، در بازدیدهای پی درپی که از گمرکات و بنادر هرمزگان صورت گرفته، موثرترین و دقیق‌ترین بازدید توسط رییس قوه قضاییه انجام شده است.

قهرمانی خاطرنشان کرد اجرای دستورهای شصت و سه‌گانه رییس قوه قضاییه بلافاصله پس از پایان سفر ایشان به هرمزگان، در دستور کار ویژه دستگاه قضایی استان قرار گرفته و به لطف خداوند متعال همه مصوبه‌ها به نحو احسن و با قید فوریت در حال اجرا می باشند.

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در سفر اخیر خود به استان هرمزگان و در بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی و از قطب‌های واردات کالا به کشور، موضوع ساماندهی به انبارهای کالا و رفع مشکلات ترخیص اقلام متروکه و مواد اولیه تولید را مورد تاکید قرار داده بود.

کد خبر 52330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =