۱ نفر
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
قیمت خرما برای ماه رمضان اعلام شد

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرمای مضافتی در بسته‌های ۵۵۰گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به‌ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که مردم می‌توانند این محصولات را به این قیمت از میادین میوه تهیه کنند.

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در ۱۴ استان کشور ۲۶۸ هزار هکتار نخیلات خرما وجود دارد که ایران را با تولید یک‌میلیون و ۴۲۰ هزار تن  در رتبه سومین تولیدکننده خرما در جهان قرار داده است.

وی افزود: ۲۰ درصد بازار جهانی خرما نیز در اختیار ایران است و سالانه ۳۸۸ هزار تن به‌ارزش ۳۰۰ میلیون دلار صادر می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:  سرانه مصرف خرما در کشورمان ۸ تا ۱۰ کیلوگرم است یعنی ایرانیان سالانه در حدود ۱۰ کیلوگرم از این محصول را مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری انجمن‌های ملی خرما و صادرکنندگان بازار این محصول را در ماه رمضان کنترل کرده‌ایم که افزایش تقاضا در این ایام موجب افزایش قیمت‌ها نشود.

برومندی اظهار داشت: قیمت خرمای مضافتی در بسته‌های ۵۵۰ گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به‌ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که به‌عبارتی قیمت هر کیلوگرم از این محصول ۴۸ هزار تومان می‌شود و فروش بالاتر از این قیمت قابل قبول نیست و توسط دستگاه‌های نظارتی این قیمت کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبودی در تولید خرما در کشور وجود ندارد به‌طوری که ۷۰ هزار تن خرما در سردخانه‌ها باقی مانده است که برای این ایام استفاده شود.

منبع:فارس

کد خبر 52377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =