جزئیات قرار داد مباشرت خرید، نگهداری و حمل گندم داخلی ۱۴۰۱ اعلام شد

مواد غذایی> اقتصاد غذا – شرکت بازرگانی دولتی ایران جزئیات کامل قرارداد مباشرت خرید، نگهداری و حمل گندم داخلی سال 1401 را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه ای نحوه خرید، تحویل گیری، حمل و نقل و نحوه محاسبه کرایه، حق الزحمه، تضامین، کیفیت (افت مفید، غیر مفید و سن زدگی) و سایر ضوابط قرارداد مباشرت خرید، نگهداری و حمل گندم داخلی سال ۱۴۰۱ را به شرح زیر اعلام کرد.


معاون وزیر، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل
اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان .... (کلیه استان‌ها)
موضوع: قرارداد مباشرت خرید، نگهداری و حمل گندم داخلی سال ۱۴۰۱

با سلام
پیرو بند «د» دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی سال ۱۴۰۱ ابلاغی طی نامه شماره ۲/۱۵۵۶۶۹ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ضمن اعلام بارگذاری این بخشنامه به همراه یک نسخه «قرارداد مباشرت خرید، نگهداری و حمل گندم داخلی سال ۱۴۰۱» به شماره ۰۵/۹۴۸۱ مورخ ۱۴۰۱/۱/۲۲ در پورتال شرکت (قسمت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها- معاونت بازرگانی داخلی)، به آگاهی می‌رساند ضوابط و نحوه استفاده از خدمات مباشر (اتحادیه) به شرح زیر اعلام می‌گردد:
۱- باتوجه به انعقاد قرارداد متمرکز فی‌مابین این شرکت با سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی و روستایی ایران نیازی به انعقاد قرارداد جداگانه در سطح استان نبوده و چارچوب فعالیت مراکز خرید  اتحادیه در سطح استان مطابق مفاد قرارداد مذکور می‌باشد.
۲- استفاده از خدمات مباشر (اتحادیه) صرفا در مناطق مورد نیاز با تشخیص آن اداره کل و هماهنگی با کارگروه خرید تضمینی گندم استان در مکان‌های واجدشرایط مرکز خرید گندم و در مراکز متعلق به مباشر (ملکی) و دارای کد صورت پذیرد.
۳- استقرار عوامل تشخیص و ذیحسابی و مسئول کنترل کیفی در مراکز مباشر به منظور گواهی تحویل‌گیری محمولات و انطباق آن با دستورالعمل خرید الزامی است.
۴- مراکز مباشر (اتحادیه) مجاز به خرید گندم به صورت تضمینی و توافقی به صورت همزمان نمی‌باشند همچنین دریافت هر گونه وجه توسط عوامل مراکز خرید از کشاورزان و رانندگان تحت هر عنوان ممنوع بوده و در صورت دریافت، ضمن برخورد قانونی با متخلفان و انعکاس به مراجع ذیربط، مراتب جهت کسر از حق‌الزحمه آنان به این شرکت با ذکر دقیق نام مرکز، مبالغ ماخوذه و... منعکس گردد.
۵- ترانزیت از مراکز مباشر با برقراری ۳ شرط زیر به صورت همزمان امکان‌پذیر است:
الف) تعیین مراکز مجاز به ترانزیت از سوی آن اداره کل.
ب) حمل به خارج از استان وفق برنامه‌های حمل صادره توسط اداره کل هماهنگی خدمات بازرگانی.
ج) صرفا محمولات با وزن بیش از ۱۰ تن.
۶- خرید گندم توسط مراکز مباشر صرفا از اشخاص حقیقی که در سامانه پهنه‌بندی نام و مشخصات آنها موجود بوده مجاز می‌باشد و مباشرین اجازه خرید و تحویل‌گیری گندم از اشخاص حقوقی و همچنین افرادی که نام آنها در سامانه مذکور موجود نمی‌باشد را ندارند.


سید سعید راد

قرارداد مباشرت خرید، نگهداری و حمل گندم داخلی سال 1401

کد خبر 52529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =