دستور فوری رئیس‌جمهور برای مقابله موثرتر با قاچاق کالاهای اساسی

مواد غذایی> اقتصاد غذا - رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مسئول برای مقابله مؤثرتر با قاچاق کالاهای اساسی با فوریت دستور داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»،، در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد، راهکارهای جدیدی برای مبارزه مؤثر با قاچاق و خروج کالاهای اساسی از مرزهای کشور مطرح و تصویب شد.

رئیس‌جمهور، دستگاه‌های اجرایی و انتظامی را موظف کرد با فوریت اقدامات لازم برای جلوگیری خروج غیرقانونی و قاچاق کالاهای اساسی را از کشور انجام دهند.

در این جلسه همچنین با هدف تنظیم بازار، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی پیشنهاد شد به سازمان تعزیرات حکومتی اختیارات بیشتری داده و مجازات‌های گرانفروشی تشدید شود تا با کمک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده اقدامات مؤثرتری برای مبارزه با گران‌فروشی و احتکار کالاها انجام دهند و مقرر شد با فوریت فرآیند قانونی برای تصویب و اجرای این پیشنهاد طی شود.

در این جلسه همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از وضعیت بازار رمزارزها در جهان و کشورمان ارائه و پیشنهادهایی را برای ساماندهی و مدیریت بازار رمزارزها در داخل مطرح کرد که مقرر شد ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در این زمینه بررسی‌های بیشتری انجام دهد و به صورت راهکار اجرایی تصمیمات خود را مصوب کند.

کد خبر 52539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =