تلاش دولت برای رفع مشکل نقدینگی صنعت غذا / تشکل ها مسائل راهبردی را به وزارت صمت اعلام کنند

دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت و تشکل‌های صنعت غذا در قالب جلسات مشترک با تشکل‌ها مشکلات این صنعت را بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شه‌پرست، مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته «ایران آگروفود ۲۰۲۲» در جلسه‌ای با اعضای کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران حضور یافت که در این جلسه چالش‌های صنعت غذا از جمله مباحث مربوط به کمبود سرمایه در گردش بعد از حذف ارز ترجیحی، موازی کاری دستگاه‌های مختلف در حوزه سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به این صنعت و پیامد اجرای طرح قیمت تولیدکننده مطرح شد.

شه‌پرست با اشاره به اینکه دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت به صورت جدی مسائل مربوط به این حوزه را دنبال می‌کند، اضافه کرد: با در نظر گرفتن سیاست جدید وزارتخانه در تامین مالی زنجیره‌ها و ابلاغ این سیاست با توجه به اهمیت صنعت غذا و بحث تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی زنجیره صنایع غذایی در اولویت این سیاست قرار دارد.

رفع موانع می‌تواند به توسعه صنعت غذا کمک کند

وی اضافه کرد: از تشکل‌های صنعت غذا انتظار داریم برنامه‌های خود را به وزارت صمت منعکس کنند، تا وزارتخانه در جهت رفع آنها اقدام کند.

شه پرست خاطرنشان کرد: نگاه وزارت صمتبه صنعت غذا، نگاهی راهبردی است.

در ادامه این جلسه رشید عزیزپور، دبیر کل کانون انجمن صنایع غذایی بر همراهی بخش خصوصی با دولت در جهت حل مشکلات بخش تاکید و عنوان کرد که در کنار ارسال راهبردها و برنامه‌های بلندمدت تشکل‌ها می‌بایست راهکارهای لازم برای حل مسائل مهم و چالش‌های فعلی صنعت نیز مد نظر قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد که انجمن‌های صنایع غذایی و دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت در قالب جلسات مشترک این مسائل را بررسی و مرتفع نمایند.

کد خبر 52896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =